Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverket segar ihop

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vårt nätverk segar ihop och det hjälper att starta om alla switchar - flertalet D-link (17 st)
Vi har
4 st mac m 8.6
3 st mac m 9.2.2
8 st mac m X
7 st PC m XP
Xserv 10.2.8
alla ledningar är OK

Var ligger felet
Är det problem m gml långsamma burkar m 8.6/9.2 blandat med system X
eller är det PC/XP eller en kombination
eller är D-link boven
eller vad???

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-02-16 00:57

Kommer själv ihåg när jag hur länge som helst försökte klura ut ett liknande problem. (Om det nu stämmer överens med ditt.)

Det var nämligen så att det gick skitsnabbt ena stunden, men sedan så bara drogs allt ner. Efter mycket om och men, samtal med Telia och så vidare, var dom helt säkra på att det var Routern. Jag som läser Cisco och allt det där, var fullt medveten om att Routern fungerade som den skulle.

Trotts detta testade jag med en kompis Router, likadant där. Telia påstod att denne Router också var fel på. Då bestämmde jag mig helt enkelt för att försöka lösa problemet på egen hand.

Drog ut alla datorer ur nätverket och startade upp med min Mac, funkade prima, inga problem. Satte sedan igång dator efter dator, tills det lade ner. Problemet låg i att en dator hade ett virus, som helt enkelt segade ner hela nätverket. (Windows förstås.)

Vet inte om detta stämmer överens med ditt problem, hoppas i vilket fall att det kanske är till någon hjälp.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-16 11:13

Prova annars att strypa (dra ner) uppladdningshastigheten mellan datorerna från ex 1mbit/s till 700kbit/s ... för hög uppladdningsmöjlighet kan göra så att hela nätverket segas ner. Annars så är "doGG"s tips väldigt bra, har själv läst till Nätverkstekniker och hade också ett sånt problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-16 13:31
Ursprungligen av Peter de Voto:

Vårt nätverk segar ihop och det hjälper att starta om alla switchar - flertalet D-link (17 st)

Peter,

17 st switchar på 23 datorer....:rolleyes: Det låter som ett avancerat nät...

Jag tror som andra i tråden..., starta upp maskinerna en-och-en och hitta "den skyldige"!!

Lycka till,

-Torkel

1
Bevaka tråden