Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Framtidens datorinteraktion!?

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

kolla in filmen - herregud!

http://www.youtube.com/watch?v=zp-y3ZNaCqs

dom skriver mer om det på macrumors.com

/F

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-15 16:28

har haft en- förfrågan till dom att dom skulle komma och spela - eftersom någon av dom är DJ åsså. Men fan helt galet

Det ser väldigt intressant ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-15 22:05

Helt otroligt! Och responsivt var det också! Vad tror ni, i Macar om 5-6 år kanske?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-15 22:36
Ursprungligen av Toffelmannen:

Helt otroligt! Och responsivt var det också! Vad tror ni, i Macar om 5-6 år kanske?

Apples "nya" patent från förra året - visar på att de antingen snott lite ideér från dessa - eller så samarbetar dom om att ta fram nya gemensamma lösningar zoomningen och vridningen med tumme pekfinger ser exakt lika ut.

- det kan vara så att det kommer en lite version i år - men så vasst som det såg ut där kräver nog lite beräkningskapacitet, möjligen kan man tvinga en Quad att genomföra det - men inga andra - rena spekulationer förståss - men jag gillar att spekulera....

/Tangen

Det sura är att det verkar som att det körs på en pc...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-16 13:06
Ursprungligen av irrelogical:

Det sura är att det verkar som att det körs på en pc...

Jag tycker det ser ut som om det körs på OSX, är det inte en dock längst upp?

Det är med största sannolikhet NASA:s World Wind som används.

Såg denna igår. Riktigt nice.
http://mrl.nyu.edu/%7Ejhan/ftirtouch/
Där kan man läsa mer om den.

En sak är ju helt säkert det är ju att man kommer få köpa
köpa LCD-rengöringsdukar på pall. Annars väldigt läckert
kan föreställa mig att det är sådär en vanlig dator känns
i ett drogrus :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2006-06-10 09:25

Apples Multi touch screen

Här är en liten kort film som handlar om "apples multi touch screec skärm"
Jag vet inte om den är fejkad eller inte, men den är rätt cool : )

http://video.google.com/videoplay?docid=6379146923853181774

Det är inte fejk, men däremot tror jag inte att Apple står bakom projektet. Det gör däremot Jeff Han på New York University. Det du ser på filmen är ett experiment där han deltar i projektet Multi-Touch Interaction Research.

Sen så är det ju inte omöjligt att Apple har ett finger med i spelet. De kan ju faktiskt finansiera forskningen som Jeff Han gör...

  • Oregistrerad
  • 2006-06-10 13:24

Nice !

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-06-12 23:25

finfin, men som det nämnts redan så är det antagligen inte Apple som ligger bakom det hela.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-13 10:12

Jeff Han har tagit fram skärmen och funktionerna - men Apple har patenterat väldigt snarlika funktioner på en jätte iPod alternativt en liten tablet Mac. Det borde innebära att Apple och Jeff har ett samarbete.

/Tangen

  • Medlem
  • International user
  • 2006-06-20 07:22
Ursprungligen av Tangen:

Jeff Han har tagit fram skärmen och funktionerna - men Apple har patenterat väldigt snarlika funktioner på en jätte iPod alternativt en liten tablet Mac. Det borde innebära att Apple och Jeff har ett samarbete.

/Tangen

Låter som väldigt förhastade slutsatser i mina öron.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-20 09:19
Ursprungligen av JockeBo:

Låter som väldigt förhastade slutsatser i mina öron.

- Illustrationerna på Patentandökan var extremt snarlika Jeff Han´s lösning, komplett med kartor och allt - så jag tror inte att det är en orimlig förklaring, antingen det eller så har Apple snott idén av Jeff, Jeff snott iden av Apple eller bägge snott den av någon annan.
Det finns i och för sig en chans att dom utvecklat samma saker exakt samtidigt, men i dagens informationssamhle är det mindre troligt, eftersom bägge parter har gjort informationen publik. Apple genom Patentansökan och Jeff via sin egen website och Youtube.


/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-13 17:00

Verkligen koolt... Väldigt organsikt interface - inte minst fotosamlingen och kartnavigeringen var imponerande.

Apple - fix it!

Hm jag har sett det där tidigare men jag minns inte när eller var...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-13 23:35

Minority Report av Steven Spielberg?

Det roliga i det hela är också att kartprogrammet som används är Nasa's Worldwind, som endast finns till Windows...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-15 20:52

Jag har hört rykten om att Apple håller på med en Wacom-killer. Ett stort digitaliseringsbord med liknande funktioner och penna och mus. Vore nått.

Den har diskuterats tidigare: Framtidens datorinteraktion!?

Edit: Jag slog ihop den är tråden med den du länkade, så allt är samma tråd nu. /Adrian

Senast redigerat 2007-05-30 08:15
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-15 22:02

Det finns nog en anledning att Wacom är ensamma på ritbordsmarknaden i stort sätt - slimmad marknad som de är bäst på (kan jag tänka mig).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-19 18:01

Ja vi får väl se. Hur som helst, någon Apple Tablet tror jag verkligen inte på.

Ja, det här tog ju en intressant vändning idag....

Microsoft släpper revolutionerande gränsnitt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-30 08:17

Såg det imorse, en rysare, man undrar vem som gjort vad och är det på bekostnad av någon som innehar ett patent?

Nåväl mer info kommer väl efter denna dag

/Tangen

Det är ju verkligen en exakt kopia av videon som finns på m$:s hemsida...

jag kan inte se vad jag skulle kunna ha för praktisk nytta av funtkioner som dessa? okej, i små enheter som t.ex. iphone. men en gigantisk skärm i soffbordet? det klara jag mig nog utan

Bevaka tråden