användning av min gamla powerbook wallstreet?!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en mac mini och undrar om det finns nåt användningsområde för min gamla powerbook g3 wallstreet. den har ingen usb eller firewire och batteriet har pajjat och den går på OS 8.6. Ska jag lägga upp den på vinden eller nåt annat eller rent av sälja min gamla kärlek?!

marcus "undrandes" pettersson

Hmm... Vad har du använt den till hittills? Den funkar ju säkert som surf/chattdator. Om inte annat så kan du ju alltid bygga om den till fotoram. Eller MAME-burk. Eller något annat kul, låt fantasin flöda!

Vadå MAME burk?! Jag har använt den som sölsurfdator med smalband och nu har jag bredband...

marcus :m

MAME = Multiple Arcade Machine Emulator. Det finns flera beskrivningar på nätet på hur man gör för att bygga om t ex en gammal powerbook till ett arkadspel (av äldre modell då).

Men vilken MAME version ska jag ha till 8.6?! Det finns en miljard att välja på!!!
Tänkte grabben(2,5år) kunde lära sig spel som pappa sin spelade när han var liten

MAME är toppen för ungarna! Det konkurrerar framgångsrikt med moderna 3D-spel. Och en gammal Wallstreet ska nog räcka.

1
Bevaka tråden