Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail och Finder frågor

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur tar jag bort förhandsvisningen för bilagor i Mail? Jag vet att man kan välja "Visa som symbol" på en bilaga men jag vill ha en generell inställning för detta.

Kan man få automatisk kolumnbredd i Finder, så att hela filnamnet syns?

Det första är det många som retar sig på, det borde finnas en inställning där man kan välja att visa alla bilagor som symboler istället för förhandsvisning. När man får en eller en hög stora bilder segar det ner Mail ganska bra...

Vad gäller kolumnvyn, dubbelklicka på de två vertikala linjerna underst i rull-listen så expanderas kolumnen till rätt bredd, dock så ändras ingen standardinställning.*

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2012-05-21 13:47

Jag funderar på det där med kolumnbredden också. Har bara hittat gamla trådar på detta ämne när jag söker men jag aktualiserar den nyaste av dom jag hittade nu. Frågan är således...

Finns det någon inställning för att kolumnerna ska anpassa sig automatiskt till filnamnen, eller en specifierad bredd, när man öppnar en mapp i 'kolumnläge'?

...eller ska man helt enkelt vänja sig vid att behöva klicka manuellt eller använda sig av listläge!?

1
Bevaka tråden