Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slö upload via FTP..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-10 00:00

Något har hänt!
Jag har alltid kört Transmit FTP när jag laddar up saker till min server, och har alltid haft bra speed som har legat runt 400-600KB/s.. Den senaste veckan så ligger den helt plötsligt på 4-8KB/s utan att jag har ändrat något i datorn vad jag kommer ihåg, och det är lika på både min powerbook och stationära?! Så vad kan ha hänt? är det min router (Netgear WGR614) som bråkar, och vad kan man isf göra ??

Hjälp!

Kan det vara så att din ISP har begränsat hastigheten på ftp? En vild gissning.

Min teori är annars att ftp är magiskt. Om du dansar baklänges i valstakt runt servern i tre dygn och mässar entonigt "sator arepo tenet opera rotas", så kan det hända att det går bra igen.

Eller så skippar du gui, och kör ftp via terminalen. Den är också magisk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-10 11:44

ISP,, du menar dom jag köper bredband av, dvs Bredband2.. Kan dom verkligen mer eller mindre stänga ner min FTP?

Ursprungligen av Fredric:

ISP,, du menar dom jag köper bredband av, dvs Bredband2.. Kan dom verkligen mer eller mindre stänga ner min FTP?

Ja, men frågan är varför de skulle göra det. Kontakta dem och fråga.

En annan möjlighet är att ni tidigare haft samma internetleverantör, dvs du och värddatorn. Nu kanske någon av er bytt leverantör och ni är inte längre på samma nät. Det kan medföra hastighetsförändingar, men jag har svårt att se att de skulle vara så låga.

Men för att fråga. Vad har du för internetuppkoppling?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-10 14:45

Jag har pratat med dom och dom har inga begränsningar, ska även göra en TPTest..
Sedan så ska jag koppla upp mig utan routern, och testa ladda upp till min server,, tror att det är Routern som har fått något hat emot Transmit FTP.. Om jag ska öppna portar i den, vilken port är det Transmit använder? vet någon det?

Fred

Ursprungligen av Fredric:

Om jag ska öppna portar i den, vilken port är det Transmit använder? vet någon det?

Det beror på vilken port FTP-värden använder. Oftast är det port 21. Har du inte gjort andra inställningar i Transmit är det port 21.

Men jag tvivlar på att öppna brandväggen skulle förändra så mycket. Snarare skulle det vara en bra idé om du skulle agera FTP-värd.

1
Bevaka tråden