Musicstore anno 1970 - 89

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Svenska musicstore är ett skämt. Det är en så grymt bra idé men så sjukt dåligt genomfört. Ett musikbibliotek som får skämmas inför sin amerikanska förebild. Ett medie utbud som inte tilltalar någon.

Vem f*n vill ha trailers på sin ipod?! Jag vill kunna se senaste avsnittet av lost. Uppdateringen av artister är inte heller något vidare. Jag gillar den svenska metalgruppen in flames, som släppte sin senaste skiva här om veckan. I den svenska butiken finns ett album från 5-6 år tillbaka(!) och i den amerikanska finns samtliga inklusive det senaste. Och det är en svensk grupp.

Nä, vill man inte tjäna pengar så vill man inte. Snäpp upp er för ***!

Det jobbiga är alla kontrakt som skivbolagen har som låter dem styra distributionen på ett sånt sätt att vi konsumenter inte kan handla där vi vill. frihandel my ass!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-08 17:34

Hur skall man kunna köpa när ingen vill sälja?

Nu kan man inte köpa och så skyller de utebliven försäljning på piratkopiering. Hade jag kunnat köpa hade jag inte behövt piratkopiera!

Jag tippar på att iTunes Music Store skulle sälja alla låtar och all video om de bara kunde. Film- och musikbranschen är ju av någon anledning emot i princip all form av ny teknik. Undantaget är nog kopieringsskydd/DRM-teknik och jag kan tänka mig att alla som försöker sälja på något annat sätt än genom en platt skiva får det relativt svårt med dem.

Man kan ju lite trumpet peka mot Amerikanska musikstore där det ser hur bra ut som helst. Jag skulle va helt pank den 26e om svenska hade samma innehåll. Och som jag förstått så har ju iTunes sålt rätt bra i USA så jag kan faktiskt inte greppa varför man har svårt att släppa till på den typen av försäljning.

Ursprungligen av magjac:

Och som jag förstått så har ju iTunes sålt rätt bra i USA så jag kan faktiskt inte greppa varför man har svårt att släppa till på den typen av försäljning.

Därför att de vet eller tror att de tjänar mer på att sälja skivor för 200 kronor än enskilda låtar för 10 kronor.

Ursprungligen av Björn Leander:

Därför att de vet eller tror att de tjänar mer på att sälja skivor för 200 kronor än enskilda låtar för 10 kronor.

Jo visst. Men är det inte väldigt naivt att tro att skivor för 200 spänn är en hållbar lösning. Jag ska väll snart lära farmor att gå in på piratebay så att hon kan ladda ner Larz Kristianz senaste. Att sälja mp3or via en vällskött webbutik är den ända lösningen. Och jag skulle tippa att någon annan aktör snart har lanserat en sådan här lösning. Vilket i sin tur kan leda till att svenska musicstore får en dramatisk dipp i besöksstatistiken. Det är ju tragiskt att se sitt "idolföretag" floppa så fatalt. Jag menar 200 kronors skivor och rättigheter det är ju bara en fråga om att deala. Just nu känns det som att apple bara dealade till sig ingången och sedan lämnade affären åt sitt öde.

Ursprungligen av magjac:

Svenska musicstore är ett skämt. Det är en så grymt bra idé men så sjukt dåligt genomfört. Ett musikbibliotek som får skämmas inför sin amerikanska förebild. Ett medie utbud som inte tilltalar någon.

Vem f*n vill ha trailers på sin ipod?! Jag vill kunna se senaste avsnittet av lost. Uppdateringen av artister är inte heller något vidare. Jag gillar den svenska metalgruppen in flames, som släppte sin senaste skiva här om veckan. I den svenska butiken finns ett album från 5-6 år tillbaka(!) och i den amerikanska finns samtliga inklusive det senaste. Och det är en svensk grupp.

Nä, vill man inte tjäna pengar så vill man inte. Snäpp upp er för ***!

Jag håller med dig till 100% !! Jag tycker svenska musicstore är otroligt dåligt skött. Det är som om ett gäng påtända apor administrerar den.

Det är en kombination av saknade artister, artister där bara gamla skivor finns och skivor som inte är kompletta som gör att jag ibland känner det vore bättre de inte lanserat den. Dessutom är kundtjänsten rent ut sagt bedrövlig. Jag mailade för snart två veckor sen om ett album som bara innehöll 2 låtar, resten saknas, och de har inte svarat än. Man vill köpa men det går inte...

Jag står vid min åsikt att cdon-s nerladdningstjänst är sveriges bästa. Stort utbud vad det gäller både svenska och utländska artister som snabbt läggs upp vid nysläpp och bra kundtjänst. Den har egentligen 1 nackdel dock som inte är liten, filformatet. Jag hade jublat om de sålt låtar i iPod-kompatibelt format!!

Eller att det förekommer ett antal objekt på svenska delen som när man klickar på dem får ett meddelande att den inte är tillgänglig på svenska delen.... Pinsamt dåligt tycker jag.

1
Bevaka tråden