iMac G4

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-02-07 15:36

Har letat ett tag på begnatmarknaden för att hitta en ersättare till min gammla sega PC (AMD 2400+ och 512mb minne). Från början var jag mest sugen på en iBook eller möjligtvis en powerbook. Men tyvär fått insée att det blir aldeles för dyrt om man skall ha en laptop som är någorlunda fräsh.

Vad jag kräver av datorn är att man skall kunna använda photoshop utan massa jobbigt lagg, vill gärna kunna spela lite halvnya spel.

Fick för idag upp ögonen för en iMac G4 med 17" skärm

80GB hårddisk,
768MB Ram,
SuperDrive (DVD-brännare)
1,25GHz processor

tror ni att den duger för mina behov och är den värd 6900 kr?

Eller är det kanske dumt att köpa en G4a nu med tanke på alla uppdateringar som sker nu?
Kanske mer värt att vänta tills den nya iBooken kommer och då slå till på en begagnad iBook då?

Vänta du ett tag

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-07 17:28

Fast iMac G4 17" är ju den snyggaste macen genom tiderna…

• Medlem
  • 2006-02-12 02:30
Ursprungligen av mratin:

Fast iMac G4 17" är ju den snyggaste macen genom tiderna…

Efter Cuben...

Angående iMacen så kommer den troligen att fungera fint. Den är ju inte alltför gammal, har USB 2.0 och 64 MB grafikkortsminne. Så som en iMac G4 ser den väldigt bra ut.

Photoshop kommer inte att bli några problem. Nyare datorer kommer det dock att gå snabbare med, men det kommer absolut inte att gå långsamt med den här. Jag använder en iBook G4 1,2 GHz och har 768 MB minne. Photoshop känns inte alls svårt att arbeta med.

Priset ser rätt så passande ut. Jag har inget direkt att invända mot det.

Troligen följer Mac OS X 10.2 eller Mac OS X 10.3 med. Se till att få med originalskivorna som medföljde så kan du installera ett nytt blankt system när du vill. Får du inte med dessa skivor tycker jag inte att du ska köpa datorn. I vilket fall rekommenderar jag dock att du även köper till Mac OS X 10.4 om inte det ingår, i alla fall om du inte får med Mac OS X 10.3.

• Medlem
  • Alingsås
  • 2006-02-27 22:31

prtatar vi om iMac G4 "Globe" är det bara att köpa ju
Köpte en beg. mest för att den är legendariskt vacker ....

1
Bevaka tråden