Sälja G4an, igen, vilket pris?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Åter en sådan här "vilket pris".
Tänker att det kanske är dax att göra sig av med datorn innan det blir för sent.
Kan man få 4500:- för den tror ni, eller är det bara ett drömpris?

1GHz GigaDesign uppgradering /2MB L3 Cache
768MB RAM
60GB Hårddisk, kanske även slänger med en 40GB
GeForce 2MX 32MB med VGA och ADC
CD-RW orginal
Modem
Utbytt 120mm fläkt, medföljer en FanMate2 för att justera hastigheten
Samt att alla kontakter funkar som de ska
Sunkigt tangentbord kan medfölja om önskas..

Jag skulle kunna tänka mig att betala det

• Oregistrerad
  • 2006-02-05 18:11

Soft, min är bättre, då vet jag att jag kan sälja den för minst 4500

• Medlem
  • 2006-02-06 22:14

4500 för en 5år gammal modell när alla macar ska rulla på intel om ett år? Nja det ska vara att du hittar nån köpare som desperat behöver mac OS 9 då eller expansionsmöjligheterna. Annars köper man väl en Mac Mini.
Jag söker precis just en sådan dator av Mac OS 9 skälet men med den spec skulle jag aldrig betala än 2500 nu i intelskiftet. Med ett bättre grafikkort 3500.
Möjligt att jag får vänta ett litet tag till innan säljare förstått att PPC macar är lika ute som en Performa LC i förra processorskiftet.

PS du som var beredd att betala 4500 datorn i exemplet ovan, hör av dig till mig så kan jag förmedla de erbjudanden jag fått på den prisnivån

Senast redigerat 2006-02-06 23:17
  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-06 22:25
Ursprungligen av PTP:

4500 för en 5år gammal modell när alla macar ska rulla på intel om ett år? Nja det ska vara att du hittar nån köpare som desperat behöver mac OS 9 då eller expansionsmöjligheterna. Annars köper man väl en Mac Mini.
Jag söker precis just en sådan dator av Mac OS 9 skälet men med den spec skulle jag aldrig betala än 2500 nu i intelskiftet. Med ett bättre grafikkort 3500.
Möjligt att jag får vänta ett litet tag till innan säljare förstått att PPC macar är lika ute som en Performa LC i förra processorskiftet.

PS du som var beredd att betala 4500 datorn i exemplet ovan, hör av dig till mig så kan jag förmedla en drös av de erbjudanden jag fått på den prisnivån

Om det är så, då kan du messa dessa erbjudanden till mig också. Jag har många vänner som skulle vilja köpa halvsnärtiga Macar billigt. Skicka över din lista, tack.

• Medlem
  • 2006-02-06 22:51

Ok ska skicka vidare nåt som PM (när jag förhandlat klart om priset). Ännu bättre: lägg ut en egen annons där du bjuder 4500 för maskiner som uppfyller de specifikationerna! På den här prisnivån är tom http://www.datalanna.se/ ett alternativ. Sverges ända ställe som säljer beg Mac med garanti som jag känner till, lite dyrt enl min bedömning men som sagt med viss garanti. Är jag ensam om att tycka att G4 macar inte är hårdvaluta nu? Inte bara dåligt i så fall för då är ju de macar vi redan har mycket värdefullare än jag tänkt mig. Och killen som anonserade ut sin MDD på blocket nyligen kanske fick de begärda 15000? http://www.blocket.se/vi/7054489.htm?ca=10_s

Och förresten MacMini är väl halvsnärtigare än en G4 från 2002 om dina kompisar vill köpa nytt utan trassel och med full garanti? Toppmodellen är ju smyguppgraderad (har själv sådan) 1,5 Ghz proc, 512RAM 64Mb VRAM, snabb Airport, Blåtand, USB 2. De såldes för 6200 när AppleCentret här öppnades här (enklaste varianten 4200), ligger en tusenlaspp höge på Applestore.

Tyvärr bootar de inte i Mac OS 9 vilket då är skälet att köpa begagnat förutom serverbruk

Senast redigerat 2006-02-06 23:25
1
Bevaka tråden