Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela AirPort Express med WinTel-maskin?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-02-04 12:28

Hej!

Brukar det vara strul att ha två datorer, där en är en PC och en annan en Mac, som delar på samma trådlösa nätverk? Har en AP Express till min iBook, och nu köper damen en PC med trådlöst kort i. Är det mycket man behöver ta hänsyn till på PC'n och måste jag ställa om något i AirPorten? Lösenordet antar jag att man måste använda etc, eller? Hur är det med kryptering osv? Känner på mig redan, trots att hennes dator ej levererats, att det kan komma och bli strul.

Några tips från er som har gått igenom samma setup?

/Fredrik

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2006-02-04 12:30

Jag har haft flera PC kopplade till mitt nätverk och de har aldrig klagat. Något strul blir det nog inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-04 12:36

Finns liknande trådar på forumet, men slutsasten är att allt bygger på en väletablerad standard som är plattformsoberoende. Alltså kommer det fungera utan problem.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2006-02-04 12:59
Ursprungligen av Nifo:

Hej!

Brukar det vara strul att ha två datorer, där en är en PC och en annan en Mac, som delar på samma trådlösa nätverk? Har en AP Express till min iBook, och nu köper damen en PC med trådlöst kort i. Är det mycket man behöver ta hänsyn till på PC'n och måste jag ställa om något i AirPorten? Lösenordet antar jag att man måste använda etc, eller? Hur är det med kryptering osv? Känner på mig redan, trots att hennes dator ej levererats, att det kan komma och bli strul.

Några tips från er som har gått igenom samma setup?

/Fredrik

Det kommer inte att strula. Bara att tuta och köra.

  • Medlem
  • 2006-02-04 18:23

Skönt att höra!

Tack för era svar.

/Fredrik

1
Bevaka tråden