Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med min uppgraderade QxP 6.1

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis gått från att använda OS 9.1 till Tiger 10.4.3.
I OS 9 har jag tidigare använt Quark Exp. 5.0 men efter övergången köpt uppgraderingen
6.1. Efter ha fått validerings koden från quark gjorde jag en lyckad installation, trodde jag, tills delikata
problem nu har börjat dyka upp.

Problemen är bland annat att programmet plötsligt avslutar, om jag ex. infogar en bild, Kringla + M (särskilt gif). Men även när jag drar över information från ett dokument till ett annat. Ett annat problem är att den inte tycks hitta typsnitten som jag lagt till i “fonts” mappen i Biblioteket från HD:n.
(även om jag kör omstart) Lägger jag dom fel? Hur installerar man nya typsnitt i Tiger?

Vet någon svaren på detta eller har tips tages det tacksamt emot.

/Kristina

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-02-02 16:48

Typsnitt:
Jag råder dig att använda en bra typsnittshanterare, exempelvis Suitcase.
Problem kan uppstå om dina "riktiga" snitt krockar med de förinstallerade, avaktivera då de förinstallerade med programmet "Typsnittsbok" (Font Book) i din programmapp.

Hängning:
Uppgradera till 6.5. Den är stabilare, men inte perfekt.
Det finns en fix för 6.1 som kanske hjälper, och den heter "qxpupdater61fix.sit". Sök efter den på nätet eller säg till mig så kan jag maila.

VIKTIGT:
QuarkXpress har en benägenhet att stänga av sig självt om man försöker montera en bild med för långt filnamn.

Väkommen hit, förresten.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-02 17:15

För typsnitt kan du ju gratis ladda hem Linotype Font Explorer, som är minst lika bra som Suitcase.
På Quarks hemsida finns ju uppdateringarna att hämta.

Uppgradera till QuarkXpress 6.5

Jag har installerat QX 6.1 och har försökt uppgradera till 6.5. När uppgraderingen kommit halvvägs får jag ett felmeddelande som säger "Du har inte behörighet att göra denna uppgradering". Vad kan detta bero på?

Ove

  • Medlem
  • 2008-02-06 11:52

Du kanske inte gör det som administratör av datorn?

1
Bevaka tråden