Bra, snygg och enkelt mobiltelefon som funkar bra med Mac

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ute efter en enkel, snygg, stilren mobiltelefon som funkar mot Mac på ett enkelt sätt.

Finns det?

Jag är inte intresserad av kamera eller Mp3 möjlighet. Jag vill enbart kunna ringa, synca adressboken mot osx - Blåtand.

Var för att kika på olika telefoner och hua - jag såg inte en enda.

Känner ni till någon så säg vilken detta är.

Jag hade samma krav som dig. Ingen kamera, enkel att använda och blåtand till min Mac. Tyvärr lyckades ingen telefon uppfylla de två första kraven. One out of three aint bad.

Vet inte om det går att synka adressbok/kalender, men den har iTunes i a fall:
http://www.cingularsleek.com/
Rätt snygg till skillnad från den förra som va asful!

Men den finns antar jag inte i Sverige.

Hjälp att kunna synka fler telefoner än Apple understöder får man här:
http://www.novamedia.de/sync/

• Medlem
  • International user
  • 2006-02-02 15:13

SonyEricson T630 har jag och fungerar fint. Har dock en usel kamera

Sony Ericsson synkar utmärkt med Mac. Jag har med lätthet - och belåtenhet - använt flera Sony ihop med iCal och Adressbok. Klockrent. För närvarande en T630 som snart byts mot en K750 (där kameran, om man vill ha en sån, är klart bättre).
Trodde aldrig att jag skulle överge papperskalendern, men Sony-lösningen gjorde att det gick.

Jag är tyvärr inte direkt imponerad av Sony Ericsson - sålde t610 för att jag tyckte den var så usel. tg30 kanske är bättre?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-04 14:14

Vad tyckte du var uselt med T610?

långsamma menyer, seghet. Tycker inte om meny valen. Tycker mer om min Gamla Nokia.

Är en känsla som kanske är subjektiv men så tyckte jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-04 15:31

Ah, då är jag med dig. T630 är nog utesluten för dig, den är nästan lika seg som T610. Jag hade en T610 innan, men fick spel på att den inte hängde med när man matade in text. Dessutom slutar joysticken reagera efter ett tag. Köpte en Nokia 6680. Den tar lite tid på sig att starta program (ja, alla funktioner är ett eget program), men när de väl är igång är den snabb som blixten. Nyare Sony Ericsson som jag textat (K700i och nyare) lider inte av några seghetsproblem, dock är menyupplägget liknande T610. Men man kan ju anpassa menyerna?

1
Bevaka tråden