Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

H K Soundsticks II: hur ser kablaget ut?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-30 10:52

Jag funderar på att skaffa två uppsättningar av Harman Kardons Soundsticks II. Hur ser kablarna ut? Kan man förlänga kablarna mellan satelliterna och subban? Hur långa är de från början?

Hur står de sig i övrigt mot Altec Lansings högtalarkit med motsvarande prestanda?

Ursprungligen av Baron:

Jag funderar på att skaffa två uppsättningar av Harman Kardons Soundsticks II. Hur ser kablarna ut? Kan man förlänga kablarna mellan satelliterna och subban? Hur långa är de från början?

Hur står de sig i övrigt mot Altec Lansings högtalarkit med motsvarande prestanda?

En av satelliterna (den med volymkontroll på) är kopplad till subwoofern med en S-Video-liknande DIN-kontakt. Den andra har en till synes helt vanlig RCA-kontakt. På Soundsticks II är det naturligtvis en helt vanlig 3,5 mm audio-plug mellan subwoofern och datorn. Kablarna är c:a 2 m långa.

Jag är helnöjd med mina Soundsticks. Ljudmässigt är de otroligt mycket bättre än exempelvis JBL Creatures. Bra bas och mycket klar diskant. Har dock inte jämfört med Altec Lansings högtalare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-30 11:56
Ursprungligen av Baron:

Jag funderar på att skaffa två uppsättningar av Harman Kardons Soundsticks II. Hur ser kablarna ut? Kan man förlänga kablarna mellan satelliterna och subban? Hur långa är de från början?

Hur står de sig i övrigt mot Altec Lansings högtalarkit med motsvarande prestanda?

Dom borde även gå att försänga och splitta eftersom det verkar vara en helt vanlig 3,5 mm teleplugg

/Tangen

  • Medlem
  • 2006-01-30 14:44

Era inlägg verkar motsäga varandra en aning...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-30 15:12
Ursprungligen av Baron:

Era inlägg verkar motsäga varandra en aning...

Eftersom sladden ska in i datorn är en minitele (3,5mm) så bode den gå att splitta till två eftersom det var det som efterfrågades, den borde även gå att förlänga eftersom det inte är någon kabel som arbetar bättre utifrån en viss längd - dvs över 2 m funkar "garanterat" även om jag inte har provat

/Tangen

Jag menar att du, utan att skära i kablarna, kan förlänga kablarna mellan datorn och subwoofern (som har en 3,5 mm kontakt i ena ändan) och mellan subwoofern och den ena satelliten (som har en RCA-plug i ena ändan). Däremot blir det svårt att förlänga kabeln mellan subwoofern och den satellit som har en volymkontroll, eftersom donet inte är något vanligt don.

Naturligtvis kan du förlänga nästan vilken kabel som helst genom att börja skära/skarva/tejpa/skruva. Alla tre kablar är c:a 2 m långa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-30 15:48
Ursprungligen av Erik Aderstedt:

Jag menar att du, utan att skära i kablarna, kan förlänga kablarna mellan datorn och subwoofern (som har en 3,5 mm kontakt i ena ändan) och mellan subwoofern och den ena satelliten (som har en RCA-plug i ena ändan). Däremot blir det svårt att förlänga kabeln mellan subwoofern och den satellit som har en volymkontroll, eftersom donet inte är något vanligt don.

Naturligtvis kan du förlänga nästan vilken kabel som helst genom att börja skära/skarva/tejpa/skruva. Alla tre kablar är c:a 2 m långa.

just det

/Tangen

  • Medlem
  • 2006-01-30 16:19
Ursprungligen av Erik Aderstedt:

Jag menar att du, utan att skära i kablarna, kan förlänga kablarna mellan datorn och subwoofern (som har en 3,5 mm kontakt i ena ändan) och mellan subwoofern och den ena satelliten (som har en RCA-plug i ena ändan). Däremot blir det svårt att förlänga kabeln mellan subwoofern och den satellit som har en volymkontroll, eftersom donet inte är något vanligt don.

Naturligtvis kan du förlänga nästan vilken kabel som helst genom att börja skära/skarva/tejpa/skruva. Alla tre kablar är c:a 2 m långa.

Det var ungefär det jag undrade. Tack ska ni ha! Båda två...

1
Bevaka tråden