Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är allt fel?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter här med min nya Powerbook 17" och börjar summera.. känns jobbit och titta tillbaka på den maskin man köpt när än så länge så mycket strulat utan att jag får någon som helst hjälp av butiken jag köpt den av eller Apple själva.

Mitt batteri pajja ganska samma dag som jag fick datorn, men det bytte butiken åt mig.

Sen pajja skärmen, död pixel mitt i, jaja det är EN död pixel då går det inte fixa.. datorn kostar ju bara en minde förmögenhet, klart som fan det ska fixas på garantin! (ca 3-4 veckor efter köp)

Sen pajja ljudkortet, har en cp-loop som spelar volymen högre och högre under några sekunder då och då.. prova klippa film med hörlurarna på.. (ca 4-5 veckor efter köp)

Hade sjuka problem med min interna HD.. den hade skadade sektorer vilka inte gick att laga, däremot gick det isolera dem (inte fan vill jag det, vill att ALLA sektorer ska vara tiptop) (ca 4-5 veckor efter köp)

Som jag ser det så skulle man av vilket annat företag som helst bara få en helt ny burk, inget snack ingenting, bara byta allt för det finns inte mkt kvar som kan pajja.. eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-29 17:03

Har du ringt Apple och tjötat på de? Du har ju minst 1års garanti på burken, de måste ta in den o fixa den...

mvh
b0bben

Ursprungligen av b0bben:

Har du ringt Apple och tjötat på de? Du har ju minst 1års garanti på burken, de måste ta in den o fixa den...

mvh
b0bben

Man har tre års garanti enligt de svenska reglerna om jag inte minns galet... Att Apple sedan säger att det bara är ett år är deras huvudvärk.

Ursprungligen av scorp:

Man har tre års garanti enligt de svenska reglerna om jag inte minns galet... Att Apple sedan säger att det bara är ett år är deras huvudvärk.

Den svenska reglerna ger dig ingen som helst form av garanti. Det är alltid frivilligt för säljaren att lämna garantier. Däremot har man två eller tre års reklamationsrätt beroende på när man köpte varan.

Läs mer hos Konsumentverket:
http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-29 23:13

Det verkar solklart att du ska få en ny burk! Skicka tebax skiten och be att få en som funkar.
Det är ju ändå en hel del pengar.....

Det där med ljudproblemet verkar vara ett vanligt fel för PowerBook, såg att de hade nåt upprop om det för att få Apple att fixa det...fanns någon tråd här för någon dag sedan...inte kul.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-01-30 23:42

Jag tror jag själv har lessnat lite på min PB. Skickade iväg den idag för att skärmen inte är riktigt frisk, sen är det den där ljudloopen.

Som det känns idag vill jag bara bli av med den och skaffa mig något annat.

Jo men saker och ting är inte så enkelt tyvärr.. Jag befinner mig just nu i USA de närmaste månaderna och behvöer bruken i jobbet...

1
Bevaka tråden