Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maxtor OneTouch III strular..

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en Maxtor OneTouch III 500GB med Firewire och USB2 för en vecka sen. Har sen dess haft problem med den. Den vägrar vakna efter att systemet satt hårddisken i vila. Enheten ligger fortfarande på skrivborde och i System Profiler ser det ut som enheten är korrekt ansluten. Troligen så ligger väl all sånhär info i firewire-hårddiskens chassi och inte i själva hårddisken.

När jag dubbelklickar på hårddiskens ikon, på skrivbordet, kommer den hemska badbollen upp och det går inte längre göra något utan att starta om datorn.

Har provat att mata ut enheten efter att den gått i vila men inte heller detta fungerar. Enda sättet att få tillbaka den i användbart skick är att stänga av och på hårddisken. Då klagara Mac OS X (10.4.4) att enheten inte matades ut korrekt. Moment 22 alltså! Kunde ju inte mata ut enheten!!

Har två Maxtor OneTouch II (tidigare modellen) som jag är väldigt nöjd med. Dessa tre hårddiskar är anslutna i samma kedja så det kan ju knappast vara systemet det är fel på då dom två andra hårddiskarna fungerar korrekt.

Har jag fått ett måndagsexemplar? Har kontaktat Maxtor support men dom fattar ingenting. Man undrar ju vad det är för klåpare som sitter på supporten där.

Har även kontaktat Komplett.se där jag köpte hårddisken och man undrar ju om dom läser vad man skriver till dom när dom kommer med så korkade förslag på lösningar.

Eftersom mina två andra hårddiskar funkar klockrent är det ju glasklart att något är galet med nya hårddisken. Antingen firmware-mässigt eller fysiskt. Vad tror ni?

  • Medlem
  • 2006-04-17 15:45

Hmmm, se mitt inlägg nedan:

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=96587

Kom DU på någon lösning - håller på att få spatt här borta!!

/Fredrik

1
Bevaka tråden