Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

funkar en imac slot-in spelare i en cube??

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min slot -in spelare i min cube...har surnat...och problemet är att jag skall instalera os x på den nu...har os 9 på den....Jag har en imac 400 med slot in.....och funderar på om den passar??!
har externa dvd spelare men den kan ikke hitta..den , jag kommer ingenstans när jag håller c eller alt nere....

behöver faan hjälp med detta!
Ni får gärna hjälpa mig via ichat..Vorre shysst som faan!

aim: kwadrawc

Mvh jim

Har du kollat runt på Cubeowner.com? Där om någonstans borde du hitta svar. Förresten, vad är det för fel på din Cube-spelare? Är det helt körd? Du kan ju även installera X via en annan dator.

Ursprungligen av Ian Curtis:

Har du kollat runt på Cubeowner.com? Där om någonstans borde du hitta svar. Förresten, vad är det för fel på din Cube-spelare? Är det helt körd? Du kan ju även installera X via en annan dator.

oki skall kolla sidan....'
Jo men när jag ikke kan få bort det gamla os 9 som ligger på den nu...så vet jag ikke hur jag skall göra....men får hjälp...Är taksam för alla hjälp ändå....

Ett förslag är att du fixar en annan dator och installerar (och ev. formaterar) din dator via den.

Ursprungligen av Ian Curtis:

Ett förslag är att du fixar en annan dator och installerar (och ev. formaterar) din dator via den.

jaap gjorde det...och det funkade......

  • Medlem
  • 2006-03-03 13:30

Cube som inte startar och DVD som har fastnat

Hoppas någon klurig har en snabb lösning.
Tog ut ADC kabeln från min Cube mens jag uppgraderade senaste från Apple.

När jag satte tillbaks den frös maskinen och jag startade om. Då ville inte Cuben gå i gång igen....
Kopplade på en gammal skärm via VGA och efter en stund kom fråget/blinkande symbolen för saknaden av system. Puttade in CD antagligen när den inte kunde läsas:)

In med CD för att välja startskiva, men då ville den inte alls.

Två problem: hur får man ut CD-skivan; har provat att starta om med musen nertryckt; inte.
Har försökt att restarta efter resetting av pram och med med start från CD med c-tangent.

Får jag ut CD´n så skal det hela funka med CD´n i och val av startskiva...

Några tips med CD´n?

1
Bevaka tråden