Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleExpo2002: Bildreportage 2 av 2

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här kommer vårt andra bildreportage ifrån AppleExpo 2002 i Paris där vi besökt i stort sett alla intressanta monters och tittat på nyheter.

Titta närmare på Epsons nya Airport station för bläckstråleskrivare och den nya Sony kameran som försvinner i en Jeansficka. Båda två är riktiga höjdare!

Kommentera gärna i detta forum!

http://99mac.com/pics/appleexpo2002-3/index.htm

  • Medlem
  • 2002-09-12 14:05

Den kameran väcker helt klart prylbögen i mig...

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2002-09-12 15:10

Tack Martin & Co!

Det här är jätte skoj. Men det mest intressanta för mig just nu är faktiskt det som Sony kommer att leverera i oktober: DSC-U10

Kommer att få min Olympus C-220 levererad från CyberPhoto i samma veva, funderar på att stoppa det hela och vänta på denna skönhet som enligt dig kommer att hamna på ca: 3000:-. Alltså bara några hundringar dyrare än C-220.

Måste ta reda på lite mer fakta om den bara...

Later

[ 12 September 2002, 19:49: Meddelandet ändrat av: Cihan ]

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-09-12 15:13

Suck. Jag tror fransmännen tar priset i motsträvighet. De använder ju visserligen det metriska systemet och kör på rätt sida vägen, men det där tangentbordet var nog det dummaste jag sett på länge. Det ser verkligen ut som att de har flyttat på några tangenter bara för att inte vara lika som andra.

Jag har inte så mycket emot folk från andra länder, men fransmän framstår som lite speciella i mina ögon...

På franska tangentbord är det så här: Höger och vänster parentes sitter inte intill varann, den ena sitter på 5 och den andra på * som är till höger om 0. Varför har jag ingen aning om.

För att skriva en helt vanlig punkt så använder man en tangent som har både punkt och semikolon på sig. Som tangentbordsdesigner borde man ju då ställa sig frågan: Vad skriver man oftast, punkt eller semikolon? En kommitte av fransoser funderade länge på saken? Mycket riktigt så är det punkt man skriver med hjälp av shift och semikolon utan shift!

De vill väl bevara sitt unika franska kulturarv och skydda sig mot anglosaxerna och måste därför göra saker och ting på sitt eget sätt. Om anglosaxerna hunnit först och gjort något smart så kan en fransman inte välja det utan att den nationella identiteten äventyras, så man väljer det dumma sättet istället. Även om det innebär sänkt produktivitet för hela landet i decennier framöver.

Så nu har jag vädrat några av mina fördomar.

/Ola

[Edit: Stavfel, snömos och meningsbyggnad.]

[ 12 September 2002, 20:54: Meddelandet ändrat av: Taz_1999 ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-12 17:16

Å tusan hakar, de har ju - sacre bleu - flyttat på varenda tangent! I Tyskland var det lite enklare. Jag tror att det enda som skiljde var placeringen av tangenterna Z och X om jag inte missminner mig, och så Å då. Ja, genau. Knepiga fransoser. Franska bilar hade ju till exempel som säkert är bekant startnyckeln på vänster sida om ratten förr...

[ 12 September 2002, 17:16: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Citat:

quote:Som tangentbordsdesigner borde man ju då ställa sig frågan: Vad skriver man oftast, punkt eller semikolon? En kommitte av fransoser funderade länge på saken? Mycket riktigt så är det punkt man skriver med hjälp av shift och semikolon utan shift!

*dämpat skratt*

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: hugin:
Suck. Jag tror fransmännen tar priset i motsträvighet. De använder ju visserligen det metriska systemet och kör på rätt sida vägen, men det där tangentbordet var nog det dummaste jag sett på länge. Det ser verkligen ut som att de har flyttat på några tangenter bara för att inte vara lika som andra.

Jag respekterar djup att fransmännen vill "think different" (fast det borde jag sagt på franska), men då borde de väl hittat på en layout som var bättre än gamla dåliga QWERTY, i stället för att bara flytta om lite men fortfarande inte optimera för att få vanliga tecken i mitten.

Jag tror det är "different" utan "think".

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2002-09-14 16:54

Fick ni tillfälle att provlyssna på de nya JBL högtalarna?

  • Medlem
  • 2002-09-14 17:45

Antingen så ser jag fel eller är de nya G4orna fetare, alltså bredare än de gamla?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: apu:
Den kameran väcker helt klart prylbögen i mig...

Helt klart cool, men endast 1,3 megapixlar. $199.95
Nja det får väl bli en Canon eller något istället

  • Medlem
  • 2002-09-14 20:03

Det är lite i minsta laget, men det får vägas mot storleken och priset. Undra hur länge man måste vänta innan man får samma kamera med 3.0 m-pix, till det priset.

Frågan är väl också hur bildkvaliteten är här diskuterar vi en likande kamera där bilderna verkligen blev skit. Fast man kan väl förvänta sig lite mer av Sony.

1
Bevaka tråden