Studentrabatt på MacSupport & Kullander?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-26 18:37

Hejsan allesammans!

Det är så att jag ska inhandla 2 st mac mini för ett projekt där vi ska installera en av dem i en v70 som multimedia station med en 17" lcd skärm, nu över till inköpet.

Det är så att jag studerar och innehar ett csn kort och min fråga är om jag kan köpa en mac mini på
MacSupport / Kullander & Kullander med studentrabatt eller det funkar endast på applestore?

Mittmodellen på 1.42ghz och med 80 gb hd är de som ska inhandlas, via mecenat kan man köpa dessa för 5.620,00 ( då på applestore ).

Hade man kunnat göra likadant på MacSupport? Eller på Kullander & Kullander?

[ Glömde skriva att jag bor i Malmö ]

Tanken med detta är att slippa lev.tiden och köpa datorn direkt över disk.

Mvh

Studentrabatterna gäller enbart Apple Store, inte andra återförsäljare. Förr gick det men Apple har slutat med det sen något år tillbaka.

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-26 19:14

Tackar för det snabba svaret! Har nu beställt 2 mac mini från applestore!

Mvh

;+D

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-26 19:27

Sist jag kollade (ett halvår sedan) fick man studentrabatt hos Kullander! Det var ingen apple rabatt, utan en rabatt som kullander själva stod för.

Någon KullanderKille här som kan bekräfta?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-01-26 23:54
Ursprungligen av axpax:

Sist jag kollade (ett halvår sedan) fick man studentrabatt hos Kullander! Det var ingen apple rabatt, utan en rabatt som kullander själva stod för.

Någon KullanderKille här som kan bekräfta?

Det måste ha varit en skolrabatt på 6%. Studentrabatten på Apple Store är på 10 och 50%.

Jag fick 10% studentrabatt på Kullander när jag köpte min iMac i juli, men jag har bestämt för mig att de upphört med den rabatten.

Senast redigerat 2006-01-27 10:10
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-27 02:38

Studentrabatten har upphört på K&K iaf. Handlade min mini där när dom var relativt nya och fick rabatt. Men när jag köpte min powerbook så fick jag reda på att det upphört. Men ickesnål som jag är och villig att stödja ett lokalt företag. (Samt kunna skälla och gnälla på folk irl om nått är sönder / går sönder) fick mig att pröjsa dom extra pengarna).

• Medlem
  • Lund
  • 2006-01-27 11:37

Macsuport I lund erbjuder 8% i butik fick jag veta senast jag frågade.

Det är ju rätt lätt att ringa respektive butik och fråga vad som gäller.

• Medlem
  • Landskrona
  • 2006-01-27 17:06

Man får ingen rabatt hos någon "IRL"-butik vad jag förstått. Får man rabatt står företaget för det själv och då går de minus, så det blir nog svårt.

Köpte min iBook hos K&K för 1,5 år sen ca, med rabatt, men när det blev dags för en iMac G5 i höstas hade Apple slutat med rabatt hos Apple Centers, det är vad brorsan sagt iaf, han jobbar på K&K.

Så jag köpte iMacen på AppleStore istället - var ju nästan 2000 kr det gällde

• Medlem
  • 2006-01-28 10:28

MacSupport i Lund & Malmö ger fortfarande 6% rabatt till studenter/lärare. 10% är tyvärr omöjligt då vi som sagt numera står för rabatten själva.

Mvh/Jonas på MacSupport i Lund

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-28 20:49

Kullanders ger också 6%

// Johan, K&K

• Oregistrerad
  • 2006-02-21 20:48

Det var väl attsingen att man inte kan få studentrabatten på Kullander & Kullander.. Vill så gärna köpa min iMac där, gillar ju er grabbar.. Men, pengarna spelar alldeles för stor roll.. Tyvärr..

Blir beställt en iMac 17" ikväll.. Lycklig..

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-22 11:29

Rätt lågt av Apple att ta bort återförsäljarnas rabatt. Troligen så snodde vi för mycket studenter från dom

• Oregistrerad
  • 2006-02-22 14:14

Hehe, kan mycket väl vara så.. tråkigt är det iallfall.. När det handlar om 10% rabatt blir det för mycket pengar bara för att få handla den i butik..

Alla säger att applestore har 10% på hårdvara. Men räknar man på vad en G5 2.0 kostar på deras education-sida (18.671,25) jämfört med den vanliga (20.295,00) så får jag det till 7,5% (8% om man räknar exkl. moms, vilket man kanske skall göra?)... är det jag som har missat ngt?

Checka Mecenat Store

• Oregistrerad
  • 2006-02-23 11:03

Precis. Om du går in på www.csn-kortet.se och "aktiverar" ditt csn kort så kan du gå in till Mecenat Store därifrån, när du är inloggad. Då har du 10% på all hårdvara.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-12 16:10

När jag köpte min PB ringde jag och talade med apple store. De sade då att det inte spelade roll vilken typ av studentkort man hade, de gav samma rabatt oavsett vad. Just när jag skulle köpa min dator fick jag dessutom lite extra rabatt pga. någon drive de hade, sparade ytterligare någon hundralapp där:D .

• Medlem
  • Lund
  • 2007-02-13 11:34

Ger både Kullander och MacSupport 6% studentrabatt? Kan ju vara värt att förlora 4% bara för att köpa över disk faktiskt... MacSupport i lund verkar dock inte ha det.

edit: K&K ger 5% studentrabatt enligt den som svarade i telefon där, inte 6% som står i tråden här. Rätt marginell skillnad, men den finns där

Senast redigerat 2007-02-13 22:35
1
Bevaka tråden