Studentrabatt på MacSupport & Kullander?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-26 18:37

Hejsan allesammans!

Det är så att jag ska inhandla 2 st mac mini för ett projekt där vi ska installera en av dem i en v70 som multimedia station med en 17" lcd skärm, nu över till inköpet.

Det är så att jag studerar och innehar ett csn kort och min fråga är om jag kan köpa en mac mini på
MacSupport / Kullander & Kullander med studentrabatt eller det funkar endast på applestore?

Mittmodellen på 1.42ghz och med 80 gb hd är de som ska inhandlas, via mecenat kan man köpa dessa för 5.620,00 ( då på applestore ).

Hade man kunnat göra likadant på MacSupport? Eller på Kullander & Kullander?

[ Glömde skriva att jag bor i Malmö ]

Tanken med detta är att slippa lev.tiden och köpa datorn direkt över disk.

Mvh

Studentrabatterna gäller enbart Apple Store, inte andra återförsäljare. Förr gick det men Apple har slutat med det sen något år tillbaka.

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-26 19:14

Tackar för det snabba svaret! Har nu beställt 2 mac mini från applestore!

Mvh

;+D

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-26 19:27

Sist jag kollade (ett halvår sedan) fick man studentrabatt hos Kullander! Det var ingen apple rabatt, utan en rabatt som kullander själva stod för.

Någon KullanderKille här som kan bekräfta?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-01-26 23:54
Ursprungligen av axpax:

Sist jag kollade (ett halvår sedan) fick man studentrabatt hos Kullander! Det var ingen apple rabatt, utan en rabatt som kullander själva stod för.

Någon KullanderKille här som kan bekräfta?

Det måste ha varit en skolrabatt på 6%. Studentrabatten på Apple Store är på 10 och 50%.

Jag fick 10% studentrabatt på Kullander när jag köpte min iMac i juli, men jag har bestämt för mig att de upphört med den rabatten.

Senast redigerat 2006-01-27 10:10
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-27 02:38