Studentrabbat

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur är det om jag låter min polare gå in och köpa en G5a åt mig och utnyttja sin studentrabbat.
Kommer det stå i ngt register att han är ägare till datorn?
Kan jag själv sen gå in och köpa ett AppleCare till datorn i fråga?

Din första fråga är ganska enkel: Din kompis köper datorn med sin studentrabatt och beslutar sig för att sälja den till dig, begagnad. Vad gäller AppleCare är jag inte säker, men kan du bara bevisa att du köpt datorn av din kompis borde det inte vara några problem.

oki

EDIT:
Hur går man tillväga då om man skall köpa via AppleStore?
Kan betalning och leverans ske till min adress när det är polaren som "köper" den för att få studentrabatt?

Senast redigerat 2006-01-27 16:21
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-31 06:10
Ursprungligen av Noumenon:

oki

EDIT:
Hur går man tillväga då om man skall köpa via AppleStore?
Kan betalning och leverans ske till min adress när det är polaren som "köper" den för att få studentrabatt?

Ja... det ska gå alldeles utmärkt. Har själv utnyttjat andra till detta innan Studentkortet införde sin rabatt.

Edit: Fast jag tror iofs att kompisen måste betala, d.v.s. att du får föra över pengar till honom så att han betalar åt dig.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2006-01-31 08:24
Ursprungligen av Timber:

Ja... det ska gå alldeles utmärkt. Har själv utnyttjat andra till detta innan Studentkortet införde sin rabatt.

Edit: Fast jag tror iofs att kompisen måste betala, d.v.s. att du får föra över pengar till honom så att han betalar åt dig.

Nix det behövs inte. Min sambo som är lärare har köpt en iPod åt mig och jag har betalat från eget konto utan problem.

Jag är inte ens säker på att AppleStore verkligen kollar så att du är student eller lärare när du köper med den rabatten.

Ursprungligen av iggy:

Nix det behövs inte. Min sambo som är lärare har köpt en iPod åt mig och jag har betalat från eget konto utan problem.

Jag är inte ens säker på att AppleStore verkligen kollar så att du är student eller lärare när du köper med den rabatten.

Inte Apple Store, men köper du via Mecenat eller Studentkortet (för att få 10% rabatt på hårdvara och 50% på mjukvara) så måste du logga in med respektive kort först.

• Medlem
  • Älmhult
  • 2006-01-31 08:38
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Inte Apple Store, men köper du via Mecenat eller Studentkortet (för att få 10% rabatt på hårdvara och 50% på mjukvara) så måste du logga in med respektive kort först.

Ok sorry, jag som inte vaknat riktigt än

• Oregistrerad
  • 2006-01-31 10:58
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Fast jag (som är student) har iofs låtit min chef (som inte är student) köpa en iPod med mecenatrabatt. Då gjorde vi så att jag loggade in med mitt mecenatkort, men chefen betalade med sitt kreditkort. Inga bekymmer!

• Medlem
  • Kungälv
  • 2006-01-31 11:09

Annars så kan ni väl låtsas att ni är Pär Nuder och så skickar Apple fakturan till Finansdepartementet.

1
Bevaka tråden