Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg anslutning med iMac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-24 21:39

Jag har skaffat en iMac G5. Den fungerar ofta väldigt dåligt eller inte alls tillsammans med min Netgear WGT634U. Det konstiga är att en iBook som står precis brevid iMacen har bra anslutning och fungerar mycket, mycket bättre. Varför? Vad kan jag göra?
Netgearbasstationen står på första våningen medan iMacen står på andra.

Jag har funderat på att skaffa Airport Express, och placera i samma rum som iMacen. Kommer det att hjälpa?

Ursprungligen av o-lindh:

Jag har skaffat en iMac G5. Den fungerar ofta väldigt dåligt eller inte alls tillsammans med min Netgear WGT634U. Det konstiga är att en iBook som står precis brevid iMacen har bra anslutning och fungerar mycket, mycket bättre. Varför? Vad kan jag göra?
Netgearbasstationen står på första våningen medan iMacen står på andra.

Jag har funderat på att skaffa Airport Express, och placera i samma rum som iMacen. Kommer det att hjälpa?

Du kan lägga till en "slav" basstation ifall signalen inte räcker till.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-26 21:27

Jo, det var det jag tänkte.. att använda en Express till brygga då.. Fungerar den bra tillsammans med min Netgearbasstation? Hur skall jag placera expressen? Kan jag ha den i samma rum som datorn eller bör jag placera den någonstans mellan datorn och Netgearstationen? Det bästa vore ju om jag kunde ha den i samma rum som datorn och bara låta den förstärka signalerna, fungerar det?

1
Bevaka tråden