Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket headset använder du till Skype?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-23 22:08

Jag har sökt på Logitechs hemsida och hittat tre olika headset. Det är 250, 350 och ett lyxigare. Vilket använder du?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-24 09:18

Jag har själv ett Plantronics DSP v2, tror jag det heter, som fungerar bra. Priset låg på runt femhundringen. Min före detta använder ett tvåhundrakronors noname från ClasOhlsson som fungerar dåligt. Brorsan har ett Logitech i samma prisklass som jag själv som oxå fungerar bra. När jag köpte för ett år sen var skillnaden, på de dyrare headseten, ungefär hundra spänn för ett med eller utan volymkontroll på sladden, i övrigt var lurarna lika. Priset kan nog avgöra kvalitén i stor utsträckning.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-25 18:43

Om du söker på "Skype" kommer du att finna flera användbara trådar. Mina barn har ett par Plantronics 500 någonting tror jag, och de fungerar bra, men jag tycker de har alldeles för små lurar, så jag har ett par Koss under transport hem till mig från affären.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-25 22:52

Jabra BT205. Funkar bra.

Har logitechs lite "flashigare" version. Varning för den, tycker inte att det funkar bra alls med USB igenkänningen. Det flummar till sig lite ibland och ljudet kommer ibland fråån datorn istället för headsettet, det samma med micen, ibland tar datorn in ljudet. Verkar vara problem med drivrutinen. Ljudkvaliteten är utmärkt dock, men jag tycker du skall undvika detta headset, tror det heter 350?

/J

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-26 10:42
Ursprungligen av edebol:

Har logitechs lite "flashigare" version. Varning för den, tycker inte att det funkar bra alls med USB igenkänningen. Det flummar till sig lite ibland och ljudet kommer ibland fråån datorn istället för headsettet, det samma med micen, ibland tar datorn in ljudet. Verkar vara problem med drivrutinen. Ljudkvaliteten är utmärkt dock, men jag tycker du skall undvika detta headset, tror det heter 350?

/J

Du rekommenderar alltså 250:an?

Kör Plantronics DSP-400, dyrt men bra...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-31 18:47
Ursprungligen av lilledanne:

Kör Plantronics DSP-400, dyrt men bra...

Hur är det med DSP-500?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-01-26 11:49

Jag kör hörlurar och den inbyggna micken i PowerBook'en. Klockrent

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-26 12:58
Ursprungligen av mjg:

Jag kör hörlurar och den inbyggna micken i PowerBook'en. Klockrent

Tyvärr finns det ingen inbyggd mic i G4 DA.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-03 14:10

Mjukvara till Plantronics DSP-500

Har precis fått mina lurar levererade. Två Cd-skivor med mjukvara, men bara till Windows. Vad göra?:confused:

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-03 14:26

Kan svara på min egen fråga. Behövs inte någon mjukvara för Mac. Men nu får jag upp "Misc. Error" när jag testar Skype.:eek:

"5-kroners lurar" och den inbyggda i boken.:)

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-02-07 18:11

Sony Ericsson BT headset.

1
Bevaka tråden