Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sätta lösenord för D-Link 614+-nätverk?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-23 02:20

Ett märkligt problem har uppstått.
Men inte desto mindre småstörigt.
Lusläsare av forumet har kanske sett den här tråden:
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=92109
som i korthet går ut på att jag misstänkte att någon hade kopplat upp sig mot min dator.

Nu har jag i allafall "säkrat det så mycket att det krävs ett ett lösenord för att nyttja mitt trådlösa nätverk. Det märkliga är att det eventuella intrånget var på den stationära, det var den som sa att 2 AFP anslutningar fanns snär jag tänkte starta om. Det borde alltså bara ha varit en. Innebär det att (den eventuellt icke-existerande) förövaren kom in via min D-Link 614+-router? kan man sätta lösen redan där, eller går det bara att sätta lösen på det trådlösa nätverket?

Är rätt ohemma på det här med användare, grupper, behörigheter och sånt som ni säkert redan uppmärksammat...

Om någon lyckas ansluta till ditt trådlösa nät på din 614+ så betyder det att den personen är inne på ditt lokala nät. Har du sedan din stationära ansluten till din 614+ så kan personen som är inne på ditt lokala nät få kontakt med den datorn (via AppleTalk) och ansluta sig som gäst (ifall du har personlig fildelning påslaget).

Om det nu var det du frågade om, var lite osäker på hur du menade.

1
Bevaka tråden