D-link strul

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-22 21:44

Ska hjälpa en vän som vill surfa med sin iBook via en D-link 624. Har kört inställningsassistenten och kommer in på det nätverk jag skapat utan problem men jag får inget IP. (Vet verkligen att D-link inte är det bästa märket) Den fungerar om man kopplar in sladd i den.

Någon som vet?

• Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-22 22:35

D-Link är alldeles utmärkt, största anledningen att de får flest klagomål är helt enkelt att de säljer mest.

Kanske är störningar i luften, prova att byta kanal som den sänder på?

Ursprungligen av Jogin:

D-Link är alldeles utmärkt, största anledningen att de får flest klagomål är helt enkelt att de säljer mest.

De har faktiskt haft riktigt stora kvalitetsproblem med nätaggregaten, vilket varit olyckligt med tanke på att de valt att använda ganska ovanliga drivspänningar så att de inte kunnat ersättas med billiga generiska transformatorer. Inte för att det är det som är felet med routern acke försöker fixa, men det är helt enkelt inte sant att de hållit samma kvalitetsnivå som andra. Mycket möjligt att de har bättrat sig på sistone, vi märker väl om ett år...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-24 00:35

Provat, den vill inte ge ut ett IP. Någon som vet om det är samma del som delar ut IP till datorer anslutna med sladd som trådlöst? Kollat i manualen och det ska ju verkligen vara mycket enkelt att få igång den trådlösa delen.

Bara därför och inte att de är billigast då? Enligt mig är D-link är ett sk*tmärke som går sönder hela tiden. Vart med om lite för många trasiga D-link-lådor för att det ska vara en tillfällighet tycker jag. Men får ju vad man betalar för.

Fin katt.

• Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-24 22:27

Konstigt, ja det ska vara mycket enkelt att få igång trådlöst nät med den modellen, har en likadan själv (eller 624+ är det kanske) och det har flera av mina bekanta med. Konstigt, du kan ju alltid lämna in den eller skicka in den till D-Link?

De återförsäljare av D-Link-produkter jag har pratat med påstår att D-Link inte får in procentuellt fler klagomål eller byten än deras konkurrenter... dock eftersom de säljer typ dubbelt så bra så är gäller de flesta klagomålen också D-Link-produkter. Alla D-Link-modeller är inte billiga, men de billigaste är säkert också de som säljs bäst.. och som får flest klagomål.

Han heter Kenzo. Supersöt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-26 01:14

För att runda av. Orkade inte försöka hitta problemet utan bad min vän att köpa en Airport istället.

• Oregistrerad
  • 2006-01-26 07:35

Tjenare!!

Hade samma problem med min PB 12" och en D-Link DI 624 tills 10.4.4 kom, nu funkar allt precis som jag vill ha det dvs. kunna göra WPA.. Lösningen innan 10.4.4 vara att köra WEP eller helt öppet...

/Joakim

1
Bevaka tråden