Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka RSS-strömmar prenumererar du på?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom jag inte hittat nån sån här tråd på forumet, startar jag en egen (jag har sökt på forumet, men har inte hittat någon liknande tråd).

Jag undrar vilka RSS-strömmar ni läser, och vilka ni kan rekommendera? Jag prenumererar på:

Anledningen till att jag undrar är för att jag blivit lite småkär i NewsFire, har använt det sedan tidigt betastadie och det har bara blivit bättre och bättre för varje dag Tycker det känns mer OS X än Safari nästan. Snabbt, snyggt, inituitivt...

Ja, i vilket fall som helst funderar jag på att köpa programmet, och därför vore det kul med lite fler tips på bra RSS-strömmar

FreeMacWare.com
TUAW (The Unofficial Apple Weblog
digg.com
Macfeber
Prylfeber
Student.se > Mobilalbum

Några är ofta blaj, typ tuaw, men ibland kommer det något intressant.

Ursprungligen av orreborre:

FreeMacWare.com
TUAW (The Unofficial Apple Weblog
digg.com
Macfeber
Prylfeber
Student.se > Mobilalbum

Några är ofta blaj, typ tuaw, men ibland kommer det något intressant.

Prylfeber, digg och FreeMacWare var riktigt bra

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-22 18:36

95 st. Orkar inte lista dem här.

Prenumererar man på färre än tio st så känns det ju spontant som att RSS är rätt onödigt.

Ursprungligen av Jogin:

95 st. Orkar inte lista dem här.

Prenumererar man på färre än tio st så känns det ju spontant som att RSS är rätt onödigt.

... och prenumererar man på över 50 st så känns det rent spontant som att den personen är en informationsjunkie och i behov av avgiftning...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-22 21:43
Ursprungligen av Dr Jerkyll:

... och prenumererar man på över 50 st så känns det rent spontant som att den personen är en informationsjunkie och i behov av avgiftning...

Eller så är den personen för lat för att hålla på å surfa runt på webbplatser som kanske eller kanske inte har uppdaterats. Jag läser en del artiklar och grejor på nätet, men det tar nog inte mer än typ 30-60 minuter om dagen eller så. Skulle tro att många här hänger på 99mac längre tid per dag än vad jag spenderar på att läsa artiklar på nätet.

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

... och prenumererar man på över 50 st så känns det rent spontant som att den personen är en informationsjunkie och i behov av avgiftning...

Jag har 257 strömmar i NNW, vad är jag då? Ärligt talat så ser jag inte det som ett problem på det sättet, snarare ett redskap. Jag skulle aldrig vilja skriva nyheter för 99mac om jag inte fick använda NNW och RSS-strömmar. Effektiviteten med vilken jag kan snabbt få en överblick över nyhetsutbudet är oslagbar, skulle jag besöka samma sajter dagligen skulle jag få jobba med detta på heltid fast med samma resultat som nu.

Jag ser nyhetsprenumeration med RSS/Atom som ett helt överlägset sätt att använda nätet faktiskt. Både när det gäller sajter som uppdateras ofta, men kanske ännu mer för sajter som uppdateras sällan. Det vore ju väldigt ineffektivt om jag gick in varje dag och kollade på SourceForge om någon ny version av Gallery är släppt. Istället prenumerar jag på strömmen från det projektet och på så sätt snabbt ser när det uppdateras, vilket kan gå månader mellan.

Ursprungligen av disposable:

Eftersom jag inte hittat nån sån här tråd på forumet, startar jag en egen (jag har sökt på forumet, men har inte hittat någon liknande tråd).

Jag tror inte det funnits någon tråd om bara detta tidigare, däremot var frågan uppe här: Vilken RSS-läsare använder du?

474 stk. i NNW...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-01-23 15:54
Ursprungligen av johan dansk:

474 stk. i NNW...

Okeej.. så många läsvärda RSS-feeds finns inte ens!

nä, behöver egentligen en ordentlig utrensning. Många av dom är inte heller direkta nyhets-feeds..

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-01-23 23:11

bold.se
IDG.se
BBC.co.uk
VG.no
Expressen.se *host*
99mac, självklart

hackaday.com
nangilima.net
borasfestivalen.blogg.se
gmail.com
b3ta.com
make:blog
O'Reilly
Versiontracker
warpdrive

(förutom flera som redan nämnts ovan då)

1
Bevaka tråden