Koppla upp Tomtom Go 700 till Internet via GPRS med SonyEricsson T610

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-01-19 18:20

Jag hade ett bra tag lite strul med att koppla upp min Tomtom Go 700 GPS-navigator till internet via gprs med hjälp av min SonyEricsson T610 och mitt Comviq-abonnemang.
Till slut efter lite googlande lyckades jag till slut lappa ihop en lösning med hjälp av Comviqs webplats och lite bitar från andra hemsidor. För att ni andra skall slippa leta så länge tänkte jag berätta här hur man gör.

Följ instruktionerna för att koppla upp dig, välj din telefon i listan, välj land och sedan operatör. Den kommer sen säga att den inte kan koppla upp sig och fråga dig om du vill skippa det hela eller göra manuella inställningar. Välj manuella inställningar.

Kopplingspunktnamn: internet.tele2.se
Användarnamn: gprs
Lösenord: internet
Vill du få en IP-adress automatiskt (DHCP) eller vill du ställa in den manuellt?
Automatiskt
Vill du få en DNS-serveradress automatiskt eller vill du ställa inden manuellt?
Automatiskt
Ring: *99***1#
Inloggningsskript:
at+cgdcont=1,"ip","internet.tele2.se","",0,0

Enligt vad jag kan hitta på bl a Tomtom's sidor så byter du ut internet.tele2.se mot det som gäller för din operatör, men resten är samma för alla telefoner utom Motorola A835, E1000, V975, C975 och Sony Ericsson Z1010 som vill ha "AT+CGATT=0" som inloggningsscript istället.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-20 09:22

Vill ha....vill ha...

1
Bevaka tråden