Vilken mobiltelefon ska jag köpa?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-19 13:17

Jag vill kunna synka adressbok och kalender med min powerbook. Den nuvarande har inte BT, men det kommer nästa att ha. I övrigt har jag inga särskilda krav.

Något från SonyEricsson. K750i är jag själv mycket nöjd med. Jag har även använt Z600 med gott resultat.

En BT-adapter kostar några hundralappar på Clas Ohlson.

Varför är det alltid SE som rekommenderas till Mac? Min erfarenhet, personligen och genom omgivningen, är att det ända man kan lita på är att de går sönder i förtid.:mad: Finns det ingen finsk lur som man kan synka? NOKIA är oslagbart stryktåliga. Eller annan bra lur från annat fabrikat är också välkommet.
Detta är inte tänkt att bli en "SE eller NOKIA"-tråd! Jag vill bara höra om alternativ om det finns.

Skall detta förstås som så att jag, som inte vill ha en SE, kan glömma att det finns en rekommenderad lur som talar med Mac?

Ursprungligen av Kalle Borch:

Detta är inte tänkt att bli en "SE eller NOKIA"-tråd! Jag vill bara höra om alternativ om det finns.

Lite förtydligat: jag vet ni är många trogna patriotiska SE fans där ute. Som sag jag vet, ni behöver inte säga det igen;) Men OK, trådens skapare skall naturligtvis ha alla alternativen presenterade, inkl. SE

"Varför är det alltid SE som rekommenderas till Mac?"

Därför att de är jätteduktiga (de flesta) på att prata med macen, och macen på att prata med dem.

Själv ramlar jag alltid tillbaka till SE-lurar när jag varit ute på stickspår. Har just nu SE K608 med tre-bomben. Funkar kanon mot adressboken och iCal.

Jag har testat lite olika telefoner, och när jag har valt något annat än SonyEricsson och Ericsson har det slutat med att jag blir förbannad av två anledningar.

1. Deras menysystem är helt obegripliga.
2. Kontakten med min mac fungerar inte som jag vill.

Därför blir det SonyEricsson-lurar i fortsättningen. Jag har testat Siemens, Motorola, Nokia-skräp och alltid ångrat mig.

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-19 19:57
Ursprungligen av Standout:

Jag har testat lite olika telefoner, och när jag har valt något annat än SonyEricsson och Ericsson har det slutat med att jag blir förbannad av två anledningar.

1. Deras menysystem är helt obegripliga.
2. Kontakten med min mac fungerar inte som jag vill.

Därför blir det SonyEricsson-lurar i fortsättningen. Jag har testat Siemens, Motorola, Nokia-skräp och alltid ångrat mig.

Jag tycker att det är precis tvärtom, d v s att SonyEricssons telefoner har väldigt "Maciga" menyer. Och vad det gäller hur de sitter ihop och håller har jag inga dåliga erfarenheter av SE.
Har en K600i nu och den funkar kalasbra. Fullt kompatibel med Macen utan några problem.

Jag har en NOKIA 6680 som fungerar alldeles utmärkt att synka med adressbok och kalender. Den pratar även väldigt bra med Salling Clicker och funkar utmärkt som bluetooth modem. Kort sagt så pratar denna lur väldigt bra med macen.

Jag har haft fyra Ericson/SonyEricson sedan 2000 och det har varit något fel på alla. På den första lossnade batteriet (och luckan och bältesklämman) hipp som happ, den andra bara dog efter ett i övrigt problemfritt år. Den tredje började glappa i kontakten med laddaren och blev därmed jobbig att använda(efter ett år). Den jag har nu stänger av sig själv slumpmässigt trots fullt batteri.

• Medlem
  • 2006-01-20 00:18

Är kanonnöjd med en SE k608i. Rekommenderas.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-23 17:35

Jag har skaffat en Nokia 6680 och den och min Mac fungerar hur bra som helst tillsammans. Bra funktioner, lättförstålig och stryktålig. Till skillnad från Sony Ericson som jag tycker är rörig, på gränsen till obergriplig, ful etc... Nokia är datormarknadens svar på Mac medans Sony Ericson motsvarar en Dell tex.

1
Bevaka tråden