Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur står sin en IntelMac mot en PM G5 Dualcore 2,0?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

janne.
Ta det lugnt nu va?

Ok ...ledsen

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

janne.
Ta det lugnt nu va?

Har varit ute på nätet en sväng och bllivit irreterad ...ber om ursäkt.

Besviken

Tyvärr ...efter att ha propagerat för Apple i ca 20 år så är jag besviken.
Det är en lång histora , har jobbat mycket nära Apple tidigare, har alltid gillat deras filosofi, men nu ...det finns mycket att klaga på. Hur fungerar t ex deras säkerhetsarbete? Du hittar mer på nätet om detta.
Och det stämmer tyvärr ...

Lite till : Hur fungerar AD integreringen?
Hur många år sedan ville vi att den skulle funka då?
Rätt viktigt idag skulle jag vilja säga.
Om du nu inte sitter på kammaren hemma förstås.

OSV LIte SUR på Apple., det händer ju inte mycket eller

janne.
Vart vill du komma egentligen?

  • Medlem
  • 2006-02-18 11:26

Vädra gärna ditt missnöje med Apple i nån annan tråd. Eller tala om varför den ena av de två i rubriken är bättre än den andra, om det nu är någon skillnad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-18 19:43

Jag håller med om att man ska sluta läsa siffror och få saker gjort istället. Men för folk som vet hur man får saker gjort så spelar det roll om den tid du väntar på dator är 10 eller 14 sekunder.

Men, Janne, lite lugnare ton kan du nog hålla.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-02-18 19:51

För att svara din fråga Baron:

Hur står sin en IntelMac mot en PM G5 Dualcore 2,0?
Maskinerna är nog ungefär likvärdiga så länge du har ett Universal program och så länge G5:an inte har avsevärt mycket mer minne eller grafikkort. Har denna det kan det springa ifrån, ibland ordentligt.

Pratar vi non-universal program är livet oklarare. Då är nog IntelMacen runt 30-60% av en Dual Core G5 i prestanda. Detta förutsätter att programmet faktiskt funkar också. De flesta tester jag läst pekar på att rena siffrorna talar kring en 1Ghz G4 i prestandan, men det varrierar mycekt beroende på applikation. Realtidsapplikationer (spel ex) funkar extremt dåligt. Är spelet Universal Binary så är, faktsikt, iMac Core Duo den första "konsument macen" som är en bra speldator.

Klarar man sig med kryplad prestanda i upp till 12-18 månader i program som Adobe CS, After Effects osv. så är iMacen ett grymt bra val. Har man behov (tjänar pengar främst) på sin maskin idag skulle jag köra på en G5:a. För en hemanvändare kan det dock vara irriterande att inte kunna spela "gårdagens spel"….Fast å andra sidan är inte iMac G5 något top-performer i spel heller (snabbare än en iMac Core Duo emulerad dock)

  • Medlem
  • 2006-03-16 22:32

Jag har nu fått hem min InteliMac...

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2006-03-24 08:37
Ursprungligen av Baron:

Jag har nu fått hem min InteliMac...

Hehe... Why the long face?

Bevaka tråden