Avstannad leverans

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-18 19:47

Jag beställde 2st iBook och lite "skickas inom 24h-tillbehör" i onsdags, dvs för en vecka sedan. Apple var enligt mina erfarenheter ovanligt snabba att skicka iväg min leverans men nu verkar det inte ha hänt någonting på tre arbetsdagar. Leveransen är fortfarande "Flight Departed" från Shanghai på "Apple Tracking" sen den 15:e. Och på Apples tracker står det bara någonting om Shanghai på iBookesen och ingenting annat på dom andra grejerna. Brukar det vara så? Jag är lite otålig för jag behöver datorn till ett skolarbete. ETA på Apple Tracking är 23:e. Kan det stämma? Och betyder det den 23:e hemma hos mig, eller 23:e för just det paketet att påbörja nästa resa till Irland eller Holland eller vad det nu blir? Om någon beställt nyligen så kanske ni kan klistra in hur era paket reste med datum och det så man har en liten aning. Tacksam för svar.

(Och om ni kan sätta er in i situationen att sitta och göra alla sina internet-sysslor på en xbox i 640x480 och engelsk layout på tangentbordet så jag måste CTRL-C CTRL-V varje gång jag ska skriva åäö så förstår ni kanske varför jag är otålig )

//Timmy

Så du kör os xb?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-18 22:30

Os Xb? Njae inte riktigt :P. Det ar en variant av Debian (Linux). Xebian tror jag visst det kallas.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-01-19 01:24

Jag beställde en 1Book från AppleStore den 6 januari. Sedan har följande hänt:
Arrive Terminal Duiven, GE, NL 13 Jan
Arrive Terminal Landvetter VG, SE 15 Jan
Out for Delivery Landvetter, VG SE 16 Jan

Har jag nu fått denna iBook? Nej, nej! Inte hade TNT International Express, som kör ut varor åt Apple, meddelat att datorn skulle levereras just i måndags mellan kl. 10 och 11. Den tiden var jag händelsevis inte hemma. TNT ringde mig dock framåt kvällen och berättade att datorn hade varit hemma vid min dörr och vänt.
- Fint, då kommer den i morgon då? undrade jag.
- Visst sörru, den kommer vid ungefär samma tid i morgon, tisdag.
I tisdags satt jag hemma och väntade till klockan 16. Jag vågade knappt gå på toaletten ifall TNT skulle komma. TNT kom inte. I dag, onsdag (nåja nu har det blivit torsdag), ringde jag för att höra varför min dator inte levererades på tisdagen. Det visste inte TNT.
- Nåja, nu kommer väl min iBook i dag då? undrade jag.
- Nej, du får den inte i dag. Lastbilarna har redan kört iväg och datorn ligger kvar på Landvetter.

Alltså, xtimmyx, tro inte att datorn levereras i expressfart till dig, när den kommit till Sverige. Den måste lagras först några dagar på flygplatsen. Att transportfirman har ordet Express i namnet betyder inte så mycket.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-01-19 17:29

Min iBook har fått åka lastbil

Ursprungligen av marta:

Jag beställde en 1Book från AppleStore den 6 januari. Sedan har följande hänt:
Arrive Terminal Duiven, GE, NL 13 Jan
Arrive Terminal Landvetter VG, SE 15 Jan
Out for Delivery Landvetter, VG SE 16 Jan

Har jag nu fått denna iBook? Nej, nej! Inte hade TNT International Express, som kör ut varor åt Apple, meddelat att datorn skulle levereras just i måndags mellan kl. 10 och 11. Den tiden var jag händelsevis inte hemma. TNT ringde mig dock framåt kvällen och berättade att datorn hade varit hemma vid min dörr och vänt.
- Fint, då kommer den i morgon då? undrade jag.
- Visst sörru, den kommer vid ungefär samma tid i morgon, tisdag.
I tisdags satt jag hemma och väntade till klockan 16. Jag vågade knappt gå på toaletten ifall TNT skulle komma. TNT kom inte. I dag, onsdag (nåja nu har det blivit torsdag), ringde jag för att höra varför min dator inte levererades på tisdagen. Det visste inte TNT.
- Nåja, nu kommer väl min iBook i dag då? undrade jag.
- Nej, du får den inte i dag. Lastbilarna har redan kört iväg och datorn ligger kvar på Landvetter.

Alltså, xtimmyx, tro inte att datorn levereras i expressfart till dig, när den kommit till Sverige. Den måste lagras först några dagar på flygplatsen. Att transportfirman har ordet Express i namnet betyder inte så mycket.

I dag har min iBook fått åka lastbil. Den kom ända till 200 m från min dörr, men när chauffören ringde var min telefon upptagen, så lastbilen vände. Det här fick jag veta när jag vid 16-tiden ringde TNT och undrade. Detta tyckte till och med express-firman var i segaste laget, så nu skickas datorn med taxi, 7 mil fram och tillbaka. Jag hurrar dock inte förrän datorn är innanför dörren.

• Medlem
  • Uddevalla
  • 2006-01-19 19:07
Ursprungligen av marta:

I dag har min iBook fått åka lastbil. Den kom ända till 200 m från min dörr, men när chauffören ringde var min telefon upptagen, så lastbilen vände. Det här fick jag veta när jag vid 16-tiden ringde TNT och undrade. Detta tyckte till och med express-firman var i segaste laget, så nu skickas datorn med taxi, 7 mil fram och tillbaka. Jag hurrar dock inte förrän datorn är innanför dörren.

Nu hurrar jag. Taxin har kommit och lämnat paketet. En vacker iBook står på mitt skrivbord och jag är nästan beredd att förlåta TNT allt.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-19 08:20

Mm det gäller verkligen att vara på sin vakt när det börjar dra ihop sig. Känns som om att från det att den landat i Sverige och fram tills jag får den kommer det vara ont om eftermiddagar i skolan för mig

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-19 12:15

Arrive Terminal AMSTERDAM, NH, NL 19 Jan 2006 09:46
Jippie!!!

Allt är som vanligt med andra ord.

1
Bevaka tråden