• Oregistrerad
  • 2006-01-18 16:40

SuperDriven (Cd -dvd skrivaren/läsaren) på min iMac G4 17" slutade helt plötsligt bara fungera i dag. Hade på morgonen en dvd-skiva i och den monterades precis som den skulle. Men skulle sedan ngn timma senare uppdatera ett program som kommit på en cd och när jag stoppade in den hänte absolut ingenting, inget snurrande, ingen montering på skrivbordet, helt dött. Trodde först det var fel på cd-skivan men när jag stoppade in den dvd-skiva jag använt tidigare i dag så hände samma sak dvs ingenting, alldeles dött. Samma sak med alla cd och dvd skivor jag testar.
Har testat omstart, nollställa pram etc men ingen skillnad ... superdriven verkar ha tackat för sig, den syns i programmet systeminformation och i andra program som retrospect, men inte skivan som matas in.
Vad kan ha hänt, någon som varit med om ngt liknande .... någon som har en lösning eller är det bara beställa en ny superdrive (dvd/cd intern eller extern) ?

Jag har förresten ett annat liknande problem på en annan iMac G4 men nu en 15", där vill superdriven formatera om allt jag stoppar in, säger att alla dvd och cd är oläsliga.
Någon som har någon lösning där tro ?