F12 fungerar inte utan fn

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-18 15:32

Fick nyss min iBook G4:a. Kört runt en stund och upptäckte till min förvåning att F12 inte fungerar rakt upp och ner. Får inte fram dashboard.

*) Flyttar jag dashboard till exempelvis F8 så fungerare det
*) fn + F12 fungerar
*) Eject fungerar

Vad är det som strular? Inget jätteproblem men irriterande.

/Y

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-01-18 17:14

Jag kanske missupfattar problemet, men på iBook samsas maskinvarufunktioner (ljusstyrka, volym, eject) och programvarufunktioner (Dashbord, Exposé, ..dvs F1-F12) på samma tangenter. Ett nyinstallerat OS X är inställt så att maskinvarufunktionerna nås direkt och programvarufunktionerna kräver att fn hålls ned.

Genom att kryssa i "Använd F1-F12 till att styra programvarufunktioner" i Systeminställningar->Tangentbord och mus->Tangentbord blir det omvänt: F12 ger Dashboard och fn+F12 ger Eject.

• Oregistrerad
  • 2006-01-19 04:13
Ursprungligen av MarkDF:

Jag kanske missupfattar problemet, men på iBook samsas maskinvarufunktioner (ljusstyrka, volym, eject) och programvarufunktioner (Dashbord, Exposé, ..dvs F1-F12) på samma tangenter. Ett nyinstallerat OS X är inställt så att maskinvarufunktionerna nås direkt och programvarufunktionerna kräver att fn hålls ned.

Genom att kryssa i "Använd F1-F12 till att styra programvarufunktioner" i Systeminställningar->Tangentbord och mus->Tangentbord blir det omvänt: F12 ger Dashboard och fn+F12 ger Eject.

Så enkelt var det

Tackar för det!

/Y

• Oregistrerad
  • 2006-01-18 17:34

....min är exakt likadan...men jag har lärt mig o leva med att få trycka på f8 istället

1
Bevaka tråden