Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

home-adress skickar bara andra home-adresser?!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

På landet har jag en Mac med Mac OSX och kör Mail som epost-program. Kopplar upp mig gör jag via vanligt modem (via Home) för att hämta/skicka epost.

Probelmet är att det bara går fram epost till andra home.se-adresser. Övriga mail "stannar" i ut-lådan och hamnar inte i skickat-mappen.

Programet klagar på smtp-servern men det ska, enligt home inställningarna, vara smtp.home.se (vilket jag kör med eftersom att jga kopplar upp mig med de också).

Konstigt va´?! Aldrig varit med om liknande.
Vad tror ni?

  • Medlem
  • Solna
  • 2006-01-17 19:47

home.se verkar enligt hemsidan att döma vara någon variant av Spray.

Betyder det att du har Spray som internetleverantör landet alltså?

Om inte (jag misstänker att du har Spray där du bor normalt men nåt annat på landet), så är anledningen att smtp.home.se blockar alla mejl till alla andra adresser att det annars vore ett utmärkt sätt att sprida spam på (den skulle isåfall för att göra det du vill behöva relaya inkommande mejl från hela internet och inom fem sekunder inkluderar det isåfall spam). Har du olika internetleverantörer bör du alltså se till att datorn på landet ställs in med den SMTP som internetleverantören på landet som du fått besked från internetleverantören där att använda. Övriga inställningar kan du lämna som de är, så bör allt funka fint sen.

Jag kopplar upp mig med home.se's modempool på landet.

1
Bevaka tråden