Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kan vi förvänta oss i form utav "barnsjukdomar"?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Dom flesta utav oss vet om att man inte ska köpa den första revisionen utav något som är viktigt, t ex datorer, telefoner, t o m bilar.

Jag var själv en early adopter utav OS X, vilket jag fick lida för. Jag var en av dom första som började köra med Alpha Processorn EV6 när det begav sig (hade en tidig prototyp rullandes i ett test lab). Och normalt sett så undviker jag att köpa första revisionen utav något om jag inte måste.

MEN jag undrar nu, vad har vi att förvänta oss i form utav problem med den första revisionen utav MacBook Pro? Vad har Apple tidigare haft för problem med dom första revisionerna? Dom utav oss som inte kan sin Apple historia skulle nog vilja veta, mig inklusive. Har Apple genom tiderna tagit sig i kragen och fixat problemet, kanske t o m fixat problemet för dom kunderna som var just early birds?

-Johan

Jag skrev detta i en tråd om Intel-imacen:

Detta kanske kan lugna de som är rädda för barnsjukdomar lite i alla fall:

Intel has indicated to MacFixIt that upcoming Macs based on the company's chipsets will not be proprietary. In other words, the processors and associated components used by Apple will be the same Intel products available to other PC manufacturers, not products designed specifically for Apple.

According to an Intel representative, the company "will sell Apple products that are available to other customers." The representative also noted that Intel will not have to make any modifications to its current manufacturing process in order to fulfill Apple's needs -- in terms of both volume and design.

Källa: MacFixIt via Apple/Intel FAQ

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-16 18:14

Om något kommer problemet till störst del vara mjukvarurelaterade, där främst kopplad till emulering via Rosetta skulle jag tro. Tom övergången senaste generationen G5:or med PCIe fick program (Final Cut bl.a.) att klaga på ostöd hårdvara. Så visst kommer det vara en övergångsperiod med risk (större risk…) för problem.

  • Medlem
  • 2006-01-17 20:05

Värme och batteritid är väl möjliga barnsjukdomar.

Drivrutiner och liknande är en annan möjlig felkälla (men det drabbar ju iMac/x86 i lika mån isf).

1
Bevaka tråden