Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tyst hårddisk för G5.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har en PowerMac G5 1.6 GHz. Hårddisken som levererades med den är en Seagate Barracuda 80 GB och den knattrar rätt mycket jämfört med hårddisken i min tidigare G4:a.

Tänkte nu köpa en 300 GB hårddisk för att använda som primär hårddisk i G5:an. Vilken borde jag köpa för att få en så tyst upplevelse som möjligt? Seagate, Maxtor eller Western Digital? Spelar det stor roll om det är 8 eller 16 MB cache? Det är en S-ATA-disk jag ska ha.

Tack på förhand.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-16 03:42

Jag hjälpte just en kompis köpa dator och "word on the street" är tydligen att Samsung ska vara tystast, följda av Seagate. Tror inte cacheminnet gör någon större skillnad om du inte ägnar dig åt något extremt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-16 12:47

Ett annat tips jag kan ge är att ha kvar din gamla hårddisk samtidigt med den nya. Det blir inte lika mycket resonans inuti lådan då, vilket ger mindre knatter. Det är i alla fall min subjektiva erfarenhet av att sätta in en extra hårddisk i en G5:a. Köpte f.ö. en Hitachi.

1
Bevaka tråden