Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EMAGIC släpper Logic 5 för OS X

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Saxat från macrumors.com

Emagic has released Logic Platinum for OS X:

Emagic GmbH is proud to announce the release of the very first version of Logic Platinum 5 for Mac OS X. This is accompanied by the simultaneous release of Mac OS X hardware drivers for Emagic´s range of USB MIDI and audio interfaces.

This pages discusses some of the differences in the OS X version.

Apple acquired Emagic in July. Windows-based Emagic products are scheduled to be discontinued on Sept 30.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-02 12:18

Skall bli spännande att se hur det är. Undrar hur många som går över direkt.

Ylan

  • Oregistrerad
  • 2002-09-02 12:18

Äntligen!
Hoppas bara att man kan cross uppgradera från cubase till Logic, För jag orkar inte vänta längre på cubase för X.

Underbart!

  • Oregistrerad
  • 2002-09-02 12:42
Citat:

quote: Skall bli spännande att se hur det är. Undrar hur många som går över direkt.

Tror inte att det kommer att vara speciellt många.
Alla 3:e parts plug-ins / instrument funkar inte, men när de väl kommer, då är det jag som vill ha den fetaste macen som någonsin gjorts, hoppas att det blir efter Januari 03. Så att det finns burkar med riktigt klös i.

Jens

  • Oregistrerad
  • 2002-09-02 13:32

Läser man på Native Instruments site så räknar dom med att hela deras produktlinje ska vara färdigportad till OS X Decoember 2003... Fast å andra sidan om Steinberg släpper Halion samtidigt som SX så kommer jag långt på den. Och sedan kanske att Creamware skriver OS X drivisar. Och Universal Audio för UAD-1 kortet och...

D.

Ska bli kul att läsa de tester som kommer droppa in. Jag har höga förväntningar!!

Jag sätter igång i nästa vecka med en dual 1Ghz, Jaguar och Logic...ska bli spännande.

Men, tänk på att VST-stödet är borta i Logic....inget Halion, VST-pluggar eller annat Steinberg krafs fungerar längre. AudioUnits är det som gäller nu och om Steinberg tänker göra AU versioner av t.ex Halion är väl tveksamt....Den som lever får se.

1
Bevaka tråden