MightyMouse, Grafiskt

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-14 14:04

Skulle vilja ha lite råd och tips om möss när man jobbar grafiskt (fotobehandling, illustration och webdesign).
Är MightyMouse ett bra alternativ eller finns det några andra rekommendationer?

MVH // Fredrik

• Oregistrerad
  • 2006-01-14 14:38

Sen jag började använda en wacom digitaliseringspenna, har jag haft väldigt svårt att använda någon mus alls. Men det som fortfarande finns kopplat till datorn och som jag tycker funkar bäst förutom wacom-bordet är en logitech trackman wheel.

http://www.wacom-europe.com/uk/products/intuos/index.asp

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/GB/EN,CRID=2150,CONTENTID=5002

Jag ska köpa en Wacom snart, men har länge använt mig av Apples ProMouse och nu en MightyMouse. Tror också att Wacom-platta är bättre när du verkligen ska rita och klicka-dra för att få fram linjer, men i Illustrator funkar Apples musar skitbra.
Den är definitivt skönare än de flesta vanliga musar eftersom det är så lätt att byta grepp. Skönt om man sitter länge.

• Oregistrerad
  • 2006-01-14 18:37

Jag tror en Wacombräda är det bästa. En stor behöver man nog inte. En liten A6 räcker nog. Jag har inte använt en själv men folk säger ju att det är så underbart.

• Oregistrerad
  • 2006-01-14 21:37

Tackar för alla tips!

Har någon koll på vad de olika Wacommodellerna ligger på i pris och vart kan man hitta dom?

• Oregistrerad
  • 2006-01-15 02:42

wacom finns hos de flesta macåterförsäljare på nätet, men du kanske vill gå in till en butik och känna. ang de olika modellerna så är intuos-serien mkt skönare enligt mig, men jag tror att wacoms "lägre" modeller kan funka väldigt bra som en lärbräda. Andra tillverkare har jag aldrig testat..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-16 07:17

Har en Graphire 1 A6 som jag fick för en 200 spänn för ett tag sedan. Inte så precis direkt p.g.a storleken, men fungerar prima till o skissa.
Rekomenderas!

• Oregistrerad
  • 2006-01-16 15:41

Någon som testat en "TRUST WIRELESS DESIGN & WORK TABLET TB-2100"? Finns på dustin för endast 360:- + moms, oroväckande billigt...

Har en Logitech MX1000 Laser mus. Är mycket nöjd. Använder endast Wacom-bord när något skall ritas. Som alldaglig input-device föredrar jag Logitech-musen. Funkar perfekt.

1
Bevaka tråden