Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Imac intel om tre dagar?

Tråden skapades och har fått 321 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det stod 23:e februari på min tills imorse... så tro inte för mycket på det..

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2006-02-08 11:35

Hoppet är det sista som överger mig

  • Oregistrerad
  • 2006-02-08 11:35

Snart en 20" iMac på mitt fat. Det går bra nu.

Vaddå, har ni med 20" också börjat få bekräftad leverans??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-08 13:08

Min 17 tum skulle skickats 22 feb, men fick levernasbesked i morse med! Kommer på 7-8 dagar, yes!

Så - nån som vet var man köper billigt minne till nya iMacen ? Hade inte Macoteket bra priser....kan inte hitta nåt om det längre..eller så är jag förblindad..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-02-08 13:17

Kolla in dessa Kingston-minnen: KTA-MB667
Finns på inWarehouse och Dustin. Specialanpassade för iMac och MacBook Pro.

08 Feb 2006 21:38 Shanghai Shipped From Originating Depot
08 Feb 2006 14:10 Shanghai Consignment Received At Transit Point

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-02-09 11:03

Nu är min 20" skickad från Nederländerna!!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-09 12:42
Ursprungligen av UrbanP:

Nu är min 20" skickad från Nederländerna!!!

Wow! Fick du ett mail från Apple då att den hade skickats? När beställde du och vad har du för konfiguration? Grattis! Eller vad man ska säga..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-09 11:52

Beror det inte på om man har specialgrejer som extra VRAM/RAM?

Jo, antagligen, jag beställde större hårddisk, men det känns ändå lite surt på något vis... Nåja, går allt som det ska så skickas min dator senast på måndag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-09 13:37
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Jo, antagligen, jag beställde större hårddisk, men det känns ändå lite surt på något vis... Nåja, går allt som det ska så skickas min dator senast på måndag.

AppleStore-tjejen sa (fast det var ett par veckor sen) att just större disk (500MB) var något som kunde ta ganska lång tid.

Ursprungligen av mratin:

AppleStore-tjejen sa (fast det var ett par veckor sen) att just större disk (500MB) var något som kunde ta ganska lång tid.

Hmm... Får vi i Skandinavien en särskild typ av hårddisk? För när jag frågade varför så sa de att en ospecificerad komponent som krävdes till datorer i Skandinavien saknades på lagret.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-09 21:45
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Hmm... Får vi i Skandinavien en särskild typ av hårddisk? För när jag frågade varför så sa de att en ospecificerad komponent som krävdes till datorer i Skandinavien saknades på lagret.

Ja, jag tyckte att det lät väldigt konstigt det där med hårddisken. Säkert inte alls så. Men när har svenska AppleStore haft nån koll?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-02-09 13:29

Jepp, jag fick ett mail och ordersidan är nu uppdaterad.
Jag beställde den 12:e, imac 20" i standardutförande. Spännande...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-09 13:31

Häftigt.. För mig tar det då längre då jag beställde en vecka senare när den släpptes och med 1 GB RAM-minne och 256 mb på grafikkortet.. Vi får se..

Väldigt spännande indeed

  • Oregistrerad
  • 2006-02-09 14:52

Ja det tar ju tid att lägga in all bytes på disken.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-09 16:05

Nu vet jag hur det känns att vara otålig.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-02-09 16:43

Välkommen till verkligheten. Jag har haft magont i över en månad nu. Oh, the pain! The pain! Men nästa vecka, tada!

Btw, borde vi inte skapa en tråd senare under februari-mars: Ni som fått Era InteliMac 17-20" !
Och sen i den skriver man sin konfiguration och hur lång tid det tog..?

det ända som jag kan se är specefikt för svenska marknaden skulle då vara tangentbordet. annars vetefan

  • Oregistrerad
  • 2006-02-10 02:44

Ang. tidigare tal om Power Mate:

Hello,

Sorry for the late reply.

We are working a new software revision for the Intel Macs. This update will
be available on our website as soon as it is ready for release.

Thank you for your patience.

Bill - Griffin Tech Support
Griffin Technology
http://www.griffintechnology.com

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-10 13:48

Yes! Skickad!

Ja, nu står det lite på min order också. Korkad som jag var trodde jag i min enfald att när den stod som skickad att den var skickad från holland, men det var ju shanghai som gällde. Någon som vågar tippa hur många dagar det tar att göra den onödiga svängen att skicka min 20" till holland för att buntas ihop med den numera bittert ångrade ordern på video-adaptern och sedan skickas vidare till ynkliga sverige?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-02-10 16:24

Min ligger och filurar i Shanghai just nu. Gullig han är...

Någon som vet om iMac finns i någon butik i sthlm? Blir så sugen när jag läser om er alla som väntar på sina så jag vill ha en själv, nu! Ska ner på måndag och tisdag och tänkte slå till om det går att få tag på någon.

Ursprungligen av akerstrom:

Någon som vet om iMac finns i någon butik i sthlm? Blir så sugen när jag läser om er alla som väntar på sina så jag vill ha en själv, nu! Ska ner på måndag och tisdag och tänkte slå till om det går att få tag på någon.

var in på macoteket nyss, skitkul, från att de trodde sig få in dem idag, så säger de nu 1 mars. vågar inte ens tro på det heller.

lite dur över att mina päron (som ska ha den) insisterade att de vill köpa den i butik, annars hade den varit påväg.

Ursprungligen av Baltazar:

var in på macoteket nyss, skitkul, från att de trodde sig få in dem idag, så säger de nu 1 mars. vågar inte ens tro på det heller.

lite dur över att mina päron (som ska ha den) insisterade att de vill köpa den i butik, annars hade den varit påväg.

Skojar du, var det någon specialburk eller bara standard?

edit, kollade just deras hemsida, 20" står som mars nu, 17" ff en dag, trist!

edit, hehe, lite flax, frugans hp 4010 (liten laptop) sprack just i gångjärnet så hon behöver en ny dator snart. Hon får ta över min nya (första mac) iBook så kan jag skaffa en iMac istället, nyss beställd från Apple, skickas onsdag... Får väl se hur pass det stämmer med verkligheten... Glad ändå!

Senast redigerat 2006-02-10 21:03
Ursprungligen av akerstrom:

Skojar du, var det någon specialburk eller bara standard?

edit, kollade just deras hemsida, 20" står som mars nu, 17" ff en dag, trist!

edit, hehe, lite flax, frugans hp 4010 (liten laptop) sprack just i gångjärnet så hon behöver en ny dator snart. Hon får ta över min nya (första mac) iBook så kan jag skaffa en iMac istället, nyss beställd från Apple, skickas onsdag... Får väl se hur pass det stämmer med verkligheten... Glad ändå!

standard 20", eller de ska sätta in 512 mb extra minne, men det gör ju inte apple åt macoteket, utan det gör macoteket själva, därför det är så mycket billigare med mera ram där.

tror nog att det är samma leveranstid för 17" med, för det stod 11/2 på 20" modellen med, tills runt 18 typ. då hade de ändrat den, så tror nog att de bara glömt 17" modellen. så uppfattade jag det i butiken.

detta är inget nytt, lika med nanon, apple store är prio nummer ett

mycket tveksam till att de redan går att få tag i butik. har själv beställt en på macoteket och var först i kön, blir det som det alltid är med apple, så prioriterar de nog sina kunder på webbshopen före butiker. så jag får nog surt vänta ett tag till, fast jag var först i kön på macoteket i uppsala.

angående frågan hur långt det tar från shanghai om det ska pasera holland, min Nano tog den vägen o det tog ca 1 vecka.

Bevaka tråden