Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exchange-funktioner i Mail 2

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Sökte men hittade inte...
Vilka Exchange-funktioner finns i Mail 2? Att ta emot e-post skall väl inte vara nåt problem men vad med kalendrar, möten etc. Måste man köra Outlook eller Entourage? Skall sätta upp en Small Business Server med Exchange 2003 på kontoret nämligen. Bara jag som kör mac ( kanske en till ). Resten kör XP och Outlook så där e d inga problem. I värsta fall för jag väl köra med webaccess.
Nån som har testat köra Mail 2 mot en ex-server?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-12 22:29
Ursprungligen av Knutsson:

Hej!
Sökte men hittade inte...
Vilka Exchange-funktioner finns i Mail 2? Att ta emot e-post skall väl inte vara nåt problem men vad med kalendrar, möten etc. Måste man köra Outlook eller Entourage? Skall sätta upp en Small Business Server med Exchange 2003 på kontoret nämligen. Bara jag som kör mac ( kanske en till ). Resten kör XP och Outlook så där e d inga problem. I värsta fall för jag väl köra med webaccess.
Nån som har testat köra Mail 2 mot en ex-server?

Ja jag tycker det funkar bra. Även bokningsförfrågan från kalendern etc. det enda som man kan sakna är väl bokning av resurser som konferensrum o.dyl.
där funkar Entourage 2004 bättre.

Ok. Tack. Det blir noog till att installera sbs2003 ganska snart. Det löser nog många problem

Glöm då inte att slå av smb-signeringen av paket... annars kommer det bli jobbigt.

1
Bevaka tråden