Lärare = rabatt?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla smarta!

Jag ställer den här frågan åt min far (som jag nu fått över på den ljusa Mac sidan):

Han jobbar som lärare på Lernia. Kan han få "lärarrabatt" då? Om han alltså tex skall köpa en Imac på Apple store?
Jag har sökt info på sidan och där står att rabatten tex gäller lärare på KomVux. Men dessa har ju inget CSN kort eller liknade...dvs inte någon kod eller så. Skall han sända in anstälnings bevis?

Någon som har ett svar?

Mvh
Jerry Boman

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-11 18:00

Det är bara att beställa. Jag har själv arbetat i olika skolformer, och i värsta fall protesterar Applestore.:p Gå in på www.apple.se, klicka på utbildning, och gå vidare till Applestore for education. Där får du andra priser. Ps. Glöm inte att klicka på banners hos 99mac.

Vänligen, Ylan

Vänligen, Ylan

Fast man får ju inte halva priset eller nåt sånt. Jag kommer aldrig att utnyttja lärarrabatten fast jag kvalificerar för den, för det är så tokmycket billigare att köpa med företagspengar (oskattade).

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-01-15 17:11
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Fast man får ju inte halva priset eller nåt sånt. Jag kommer aldrig att utnyttja lärarrabatten fast jag kvalificerar för den, för det är så tokmycket billigare att köpa med företagspengar (oskattade).

Jag handlar på företaget och utnyttjar lärarrabatten. Har aldrig fått några protester från Apple när jag gjort det. När man ska genomföra köpet finns ett fält att fylla i företagsnamn och momsregistreringsnummer även på edu för lärare.

Alltid spar man några kronor.

• Medlem
  • Lund
  • 2006-01-12 08:50

Om man har företag ja. Det ska inte vara några problem att beställa dator till din far. apple har till mig inte krävt någon form av bekräftelse på att jag är lärare.