Extern hårddisk, tips?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-10 10:51

Är sugen på en extern hårddisk, som ska vara ca 250 Gb. minst 7200 rpm o söktid på under 10 ms. Tacksam för tips på vad man ska tänka på!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-10 11:17

Jag är i samma köptankar.. Min ska helst vara liten och ska dra strömmen genom firewire-kabeln.

Ursprungligen av CEB:

Är sugen på en extern hårddisk, som ska vara ca 250 Gb. minst 7200 rpm o söktid på under 10 ms. Tacksam för tips på vad man ska tänka på!

Är prestandan så viktig undrar jag vad du ska ha den till. Det enda som motiverer är egentligen om du redigerar flerkanlig video och eller HD video. Jobbar du med det rekomenderar jag att skaffar ett SATA kort och kör raidade externa SATA-diskar istället för FW.

Björn Gran Berg

• Oregistrerad
  • 2006-01-10 11:41

Jag vill ha den till ljudredigering, har blivit itutad att det ska vara den prestandan då...
vill att den ska vara medtagbar, men tack för tipset!

Då räcker det med en vanlig 250 gb FW. Billig, liten och helt ok är t ex de där porschedesignade LaCie diskarna som jag tror att teknikmagasinet säljer. jag har kört upp till 8 kanaler ljud och och åtminstone 3 kanaler bild utan problem med dem. Även med flera diskar i FW kedja. Du kommer inte uppleva en FW-disk som laggar om du bara jobbar med ljud. Garanterat. Så de där specarna du fått kan du ta med lite salt.

B

1
Bevaka tråden