Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automator: ansluta till server+safari fråga!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-01-10 01:31

Hej!

Jag har just kommit på min första användning för automator. Jag vill att den ska göra de oerhört jobbiga uppgifterna:
1. ansluta till en Windows-PC (delade mappar på win-pc) och lägga "nätverks-ikonen" på skrivbordet.
Har gjort många försök och kombinationer men jag lyckas inte få till det. Det som jag tycker verkar vara lösningen (men som inte fungerar) är: "Hämta angivna servrar" ->"anslut till servrar". Vad har jag missat?

2. en task som öppnar safari med fyra URL:er (i flikar i ett fönster).
Här har jag lyckats med att öppna fyra separata fönster med önskade URL:er men hur katten (så säger jag egentligen inte ) får jag flikar?

Någon som har en idé eller två?

Tacksam för hjälp!

EDIT: förtydligande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-10 01:43

2. en task som öppnar safari med fyra URL:er (i flikar i ett fönster).
Här har jag lyckats med att öppna fyra separata fönster med önskade URL:er men hur katten (så säger jag egentligen inte ) får jag flikar?

Prova med att stoppa url:erna i en bokmärkesmapp och kryssa sedan för autoklick-rutan. Vet inte om det funkar men det kan nog göra det.

Thomas A.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-01-10 16:47
Ursprungligen av travers:

2. en task som öppnar safari med fyra URL:er (i flikar i ett fönster).
Här har jag lyckats med att öppna fyra separata fönster med önskade URL:er men hur katten (så säger jag egentligen inte ) får jag flikar?

Prova med att stoppa url:erna i en bokmärkesmapp och kryssa sedan för autoklick-rutan. Vet inte om det funkar men det kan nog göra det.

Thomas A.

Menar du i automator eller i safari? Om du menar i safari så vet jag vad du menar. Om du menar automator så har jag ingen aning.
Men hursomhelst så skulle jag väldigt gärna lära mig att göra ett flöde som fixar detta.

1
Bevaka tråden