Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa Kalendern? Köpa Handdator!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-07 19:20

Hallo experter!

Ska köpa ny handdator (eller kanske smartphone...?) och är förvirrad - kan nån hjälpa till? :rolleyes:

Har nu en zire 21 (!) och jag använder den knappt - men jag använder kalendern i desktop mycket!
Det är framför allt kalender jag använder och vill dels ha en mer följsam version i desktop ( har nu palm desktop 4.2.1 (?.. ja det är i alla fall den senaste för Mac - har en powerbook - på palms hemsida)
och dels vill ja ha lite mer användarvänlig handdator.

Det här är vad jag vill göra:
BRA KALENDER! mer möjlighet att avvika från kontorsmänniskors scheman och arbetsform (jag har många arbeten/projekt). T.ex skriva in både 3 pågånde projekt över en dag samtidigt som man prickar in vissa tider (alltså tider som överlappar varann). På PC versionen kunde man faktiskt göra det i desktop, men inte i Mac..) Och allmänt lite mer utvecklad och avancerad, känns gammalt! Det här gäller både handdatorn och desktopen.

HANDDATORN:
LÄTT ATT SKIVA, vill helst inte peta med penna, nåt smidigt, det bästa helt enkelt!
PÅ SVENSKA (inget krångel för att skriva å ä ö)

Om det är en telefon också ska samma grejer gälla med språket.

Annars har jag inte behov av att göra en massa dokument i handdatorn, möjligen bra textdokument, men inte alls annat. Och infolagring som kontakter, kalender, och visst är det kul med mp3 spelare men inte måste. Video och foto är inte prioritet heller. Datalagring kan vara intressant. (har både usbminne, kamera och mp3spelare separat så det behövs ju inte egentligen.

JÄTTETACKSAM för tips!!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-07 20:49

Skippa idén med handdator. Det är bara en extra onödig apparat. Satsa på en smartphone istället. Kan allt en handdator kan och mycket därtill.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-07 21:22

tack. Håller med. Men största anledningen till att jag kanske ändå väljer handdator är att det blir så sårbart. Telefon vill jag ha med mig överallt, men inte hela mitt privat och yrkesliv..
Överlag tror jag det finns en hel del onödiga funktioner för mig i båda varianter, men vill nån rekommendera nån viss sort? Har vant mig vid Palm och skulle på sätt o vis gärna stanna med det så jag kan konvertera gammal information. Funderar t.ex. på; Treo Smartphone 600 och 650, Palm 72 (fanns det en som hette 22 också..?) eller nån Tungsten. Och vad är förresten lifedrive? Har den kalender o sånt?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-08 15:50

Jo, förresten! - vet nån vilka handdatorer och smartphones man enkelt kan skriva på svenska med? (alltså inte gå in i specialteckenavdelningar och sånt för å ä ö...)

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-08 17:52
Ursprungligen av aniah:

Jo, förresten! - vet nån vilka handdatorer och smartphones man enkelt kan skriva på svenska med? (alltså inte gå in i specialteckenavdelningar och sånt för å ä ö...)

Vet itne hur det är med andra smartphones men dom symbian-baserade har ju T9 på svenska så där är åäö inga som helst problem.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-08 18:25
Ursprungligen av xtimmyx:

Vet itne hur det är med andra smartphones men dom symbian-baserade har ju T9 på svenska så där är åäö inga som helst problem.

Qtek telefonerna är bra.
Tänker då på Qtek 9100 och 8310.
Anvädner själv en Qtek 8310 och är mycket nöjd med denna.

Enda som saknas nu är att Markspace släpper en uppdatering på sin mjukvara så den funkar mot min iMac.

1
Bevaka tråden