Hmm? iBook före eller efter CES?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ronneby
  • 2006-01-07 00:48

Tjoflöjt!

Nu tänkte man skaffa en liten låda att leka med efter ett mycket uppskattat bidrag från min käre bror i julklapp. Jag har bestämt mig för en iBook 12", men jag vet inte riktigt när jag ska beställa den. Jag måste erkänna, detta är min första mac och därför är jag inte den tyngsta macnörden i datorträsket. (Jag fumlar ganska mycket när jag leker på farbrors G5:a, även om det är en av de skönaste burkar jag lagt mina ögon på)

Nåja, till frågan. Jag har hört att det kanske händer lite intressanta grejor på CES och undrar om man ska vänta med att beställa tills efteråt. Jag vet inte riktigt hur Apple gör med prishöjningar och liknande när dom lanserar nya produkter och har ganska tight budget att jobba efter, så pengar är ett visst problem. Jag är väl inte så prestandanörd heller, jag kommer i princip använda den att programmera och skriva på, inget för processorkrävande.

Tack på förhand!

På CES händer det inget, men den 10 januari öppnar Macworld-mässan i San Francisco med en "keynote" av Steve Jobs. Då kommer det att hända saker. Om det innefattar iBook återstår att se, men det är fullt möjligt.

Har du en fysisk butik nära till hands så brukar de sälja ut kvarvarande ex. av de äldre modellerna till lägre priser. (Har hänt i Borås i alla fall) Så du tjänar nog på att vänta till efter keynoten hur du än gör...

• Medlem
  • Ronneby
  • 2006-01-07 17:46

Låter intressant. Då får jag väl vänta ett tag, även om det står mig lite emot att vara utan bärbar dator så länge

Nåja, det kommer vara min första mac dessutom, finns det några saker jag ska tänka på?

Ursprungligen av Nyson:

Nåja, det kommer vara min första mac dessutom, finns det några saker jag ska tänka på?

Du kan skumma igenom switcher-forumet där nybörjare på mac har fått många svar på sina frågor.

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-07 19:26

Det är väl inte så lång väntan? Idag är det den 7 jan och den 10 jan inte långt borta! Att tänka på? Så mycket RAM som du har råd med.

1
Bevaka tråden