Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP 2840 skrivare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt en HP 2840 multifunktionsskrivare tyvärr fungerar inte scannern.
Någon som har en ide hur man får fart på den. Programvaran som finns på Hp hemsida
fungerar inte För OX 10.4.

Kul att du fått någon del att fungera med 10.4. Jag har haft olika problem med 10.4<->hp2840 under en längre tid. På vår Mac Pro är det helt märkligt. Jag har fått gå tillbaka till att bara använda skrivardrivet från HP och ändå så flippar det ut ibland och skrivaren går att använda EN gång efter omstart och sedan vill den inte mer. Nu senast så har ett märkligt beteende uppstått nämligen att datorn går tillbaka till ursprungsfil (en .doc-fil) även om jag gjort en PDF och vill skriva ut den. Försökt med att ominstallera, men HPs installationsprogram hittar inte skrivaren. Skrivaren är ansluten till en router och IP är satt till fast adress. Skrivaren går att nå via PC/WinXP maskiner och via PowerBookG4or som kör 10.3.x. Även en MacBook med 10.4.11 kommer åt skrivaren (då över det trådlösa nätet). Bugg i MacPro eller i HPdrivet?

Ingen idé om hur du skall få fart på din scanner tyvärr. Även i PC/Win sammanhang har HPs programvara en del egenheter för sig (eller har haft). Som att den pockar på att Faxfunktionen skall aktiveras även om multienheten inte är ansluten till telefonledningen. Vi köpte den inte för att faxa utan för att printa och scanna. Men HP tycker tydligen att vi skall använda alla tre funktionerna. Efter den senaste uppdateringen av Xp verkar det dock ha lugnat ner sig ...

Och jag som inte ens hittar drivers till HP Scan till denna multimaskin sominte fixar att vara multi?

Denna funkar inte heller: HP Color LaserJet 2800 All-in-One 7.0 software download - Mac OS X - VersionTracker

Hittar denna; men den funkar inte för OSX 10.5.5: HP Color LaserJet 2800 All-in-One Printer series- HP Color LaserJet 2840 Printer Firmware Update Utility - HP Business Support Center

Se även denna tråd:
http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=6454271
Kan någon tipsa om var man laddar ner?

1
Bevaka tråden