Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hitta trådlösa nätverk?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-05 21:56

Har en iBook med Airport.
Har för mig att jag har hört om något program som "sniffar" upp trådlösa nätverk där man befinner sig. Eller hittar Airport automatiskt alla nätverk?
Någon som vet?

Airportkortet hittar alla nätverk som skickar ut sitt ssid (alla som inte vill dölja sitt nätverk med andra ord).

Vill man hitta "mer" så behöver du skaffa ett nätverkskort som går att köra i så kallad "passive mode". Man använder program som t ex KisMac, iStumbler eller liknande.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-06 00:42
Ursprungligen av Mathias Falk:

Har en iBook med Airport.
Har för mig att jag har hört om något program som "sniffar" upp trådlösa nätverk där man befinner sig. Eller hittar Airport automatiskt alla nätverk?
Någon som vet?

Macstumbler är skitbra.

Men hittar verkligen snifferprogram nätverk som airport inte hittar? (Om man inte som nämnts tidigare kör i "passive mode").

Hursomhelst så ser man det mycket smidigare i snifferprogram, man kan ofta också se saker som vilket nätverk man har bäst mottagning med.

Mitt Airport-kort hittar nätverk i huset (?) och runt omkring. Lite instabilt blir det ibland. Men flera olika kommer upp, dvs. airport hittar dem.

1
Bevaka tråden