• Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-01-05 21:14

Hej.

Jag köpte detta underbara spel på OK i Sveg under julhelgen och tänkte att det fungerar nog på min powerbook. Jag installerade först OS 9.2.2(?) som följde med på en av skivorna när jag köpte datorn och installerade sen spelet.

Så långt är allt okej, spelet startar, jag får titta på en häftig video och jag hoppar rätt in i den första kampanjen.

Problemet är att det laggar, ljudeffekter och musik låter bra, men bilden fryser nån millisekund varje sekund, precis så mycket att det stör men ändå är relativt spelbart.

På spelets officiella hemsida så läste jag "...the game stutters...", när cd-läsarna blev för snabba i nån ny utgåva av G3-datorer. Så då tänkte jag att det gäller nog min dator också. Gjorde då en iso av skivan och mountade m.h.a toast. Testade spelet igen, men det flyter inte på fint.

Jag har reparerat rättigheterna för hårddisken, och även rättigheterna för OS9 som man hittar uppe i menyn, men det gjorde ingen skillnad.

Jag har förövrigt samma problem med UT99, det flyter fint, men inte perfekt. Och det är inga grymma systemkrav direkt.

Att Wolfenstein 3D inte flyter fint skyller jag på dosbox, samma med Settlers 2.

Jag hoppas att någon vänlig själ kan ge en hjälpande hand, det är nämligen inte lätt när det är svårt. Tack.