funkar alla bluetoothUSBadaptrar med osx?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-04 18:30

hej!
Macoteket säljer endast D-Links usb-adapter för bluetooth, men kan man köpa vilket märke som helst? (typ den här: http://www.tradera.com/auction/aid_22603188 )
På vissa står det bara kompatibel med: win2000,XP,NT blablabla men det kan väl lika gärna ha att göra med tillverkarens okunskap eller ignorans som nåt annat..

Jag använder osx 10.3.9 och har precis köpt en sony ericsson z1010 som jag är lite sugen på att använda...

tack!
/Linus

Ursprungligen av 404error:

hej!
Macoteket säljer endast D-Links usb-adapter för bluetooth, men kan man köpa vilket märke som helst? (typ den här: http://www.tradera.com/auction/aid_22603188 )
På vissa står det bara kompatibel med: win2000,XP,NT blablabla men det kan väl lika gärna ha att göra med tillverkarens okunskap eller ignorans som nåt annat..

Jag har en adapter från Broadcom och den har funkat över ett år utan problem.
Förvisso finns det väll ingen garanti för att det kommer att funka, men får du den under en hundring så varför inte chansa?

jag prövade att köpa en för 149 kr på netonnet, och den funkade. Nånstans har jag läst att det ska funka med i princip vilken adapter som helst, det ska bara vara att tuta och köra.

Funkar vilken BT adapter som helst

Nej det gör det inte eller jo, men, nja....

När BT-USB-adaptrar dök upp var det vanligt att de bara stödde vissa valda delar av de protokoll som används. Få stödde allt.

Då kunde man få delvis stöd för BT i sin mac... ett antal hundra spänn i havet. Datorn kunde synka med mobilen (allt frid och fröjd) men du kan inte sända en fil till datorn brevid, Mobilen kunde kanske inte tala om för Macen att det ringer osv.

Idag tror jag nog att alla BT-donglar använder samma chipset. Varför risken torde vara minimal om man inte köper Chinka-Chonka-Cheap-Cheap-grejjer.

Men om nu D-Links pryttel funkar som en klocka, varför inte köpa den? Prisskillnaden torde vara nån hundring ?

På netonnet så är skillnaden exakt en hundring faktiskt. Men är man fattig student så är man...

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-08 22:37

Jag har testat mig igenom en del olika donglar, alla har funkat när det har rört sig om synkning (t630). Jag har dock inte fått någon att funka med mit BTheadset. Mycket irriterande. Trådlöst Skype skulle vara slickt!

1
Bevaka tråden