Rekomendera skrivare med Ethernet

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-02 17:36

Hej!

Jag är på jakt efter en svartvit laserskrivare med Ethernet-interface (för koppling direkt till hushållets router), som ska fungera med OS X och Win XP.

Någon som kan rekomendera en billig men hyggligt kapabel maskin? För närvarande kör jag en gammal HP LaserJet 1100 utdelad via Win XP på min stationära dator. Den har fungerat utmärkt för mina behov, men jag vill slippa ha min stationära dator igång när det skall skrivas ut från Powerbooken, och så drar den igenom alla papper man har i magasinet på en gång... :rolleyes:

Med vänliga hälsningar,
Markus Svensson

Jag har testat några av Brothers allra billigaste laserskrivare med ethernet och det har fungerar bra. Både 1270N och 1470N har jag använt. Båda är ersatta av senare modeller numera, så det är väl HL-2070N som gäller idag.

Men man ska se till att installera Brothers PPD-filer istället för att köra på CUPS-drivrutinerna som följer med Tiger, för de ger mycket sämre kvalite, i alla fall på de maskiner jag testat.

• Oregistrerad
  • 2006-01-02 19:23

Hmm... HP har en modell dom kallar 2600n för c.a 3000:-. Det är en färglaser, vilket kanske kunde vara kul. Någon som råkar ha testat den eller vet något man borde veta innan man bestämmer sig?

Adrian: Hittar inte den modellen (2070n) hos någon av de stora kedjerna eller hos någon av mina lokala handlare. Vet du vart man kan hitta dem?

/Markus

• Oregistrerad
  • 2006-01-02 20:52

Skaffa en vanlig usb-printer-server. Då kan du använda vilken skrivare du vill. Jag kör en D-link DP-301u till en Brother 5040. Fungerar kanon. Finns även trådlösa.

• Oregistrerad
  • 2006-01-02 22:03
Ursprungligen av Eglon:

Skaffa en vanlig usb-printer-server. Då kan du använda vilken skrivare du vill. Jag kör en D-link DP-301u till en Brother 5040. Fungerar kanon. Finns även trådlösa.

De servrar jag sett kostar 1000-1500:-, då känns det som att man lika gärna kan köpa en ny skrivare med inbyggt nätverk.

/Markus

• Oregistrerad
  • 2006-01-02 23:01
Ursprungligen av Malakim:

De servrar jag sett kostar 1000-1500:-, då känns det som att man lika gärna kan köpa en ny skrivare med inbyggt nätverk.

/Markus

Sant. Den HP du tipsade om gör mig faktiskt lite sugen själv:)

Ursprungligen av Malakim:

Adrian: Hittar inte den modellen (2070n) hos någon av de stora kedjerna eller hos någon av mina lokala handlare. Vet du vart man kan hitta dem?

Dustin har den: http://www.dustin.se:80/dacsaportal/?ProdID=5010077327

Kostar 1895 kr ex moms.

1
Bevaka tråden