Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla skärmar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2006-01-02 15:48

Jag har en G5 med dubbla 2ghz. Sitter inte vid datorn nu så jag vet inte exakt vad det är för grafikkort, bara att det är ett billigare geforce.

På grafikkortet finns en DVI utgång som jag har till min 20" cinema display. Sedan finns det en till konstig kontakt som jag antar är en ADC. Kan jag köpa någon converter och använda dubbla skärmar? Har nämligen en 15" tft som jag inte använder..

En sån här adapter tänkte jag på.. http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/91002/wo/Nd2noN2rfna524P0JCD1heR0SCe/26.SLID?mco=945F07BD&nplm=T5566

Fungerar denna? Det står bara G4, men kan det vara så att specen helt enkelt inte är uppdaterad?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-02 15:55

Skulle nog snarare tro att det är en hederlig DVI-utgång du har på kortet. I så fall finns det konverterare som är DVI till VGA. Sök på "dvi vga" på ex macoteket.se så får du upp några.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2006-01-02 16:00
Ursprungligen av Bridell:

Skulle nog snarare tro att det är en hederlig DVI-utgång du har på kortet. I så fall finns det konverterare som är DVI till VGA. Sök på "dvi vga" på ex macoteket.se så får du upp några.

Fast cinema displayen är DVI och den passar bara i ena porten.. Den andra är liksom rund i kanterna, inte lika fyrkantig som dvi

Du menar VGA till DVI eller hur?

Det är ADC, och ja, apple har converter för ADC -> VGA.
Ja kör själv 2 skärmar på detta sätt.

  • Medlem
  • Stenungsund
  • 2006-01-02 16:40
Ursprungligen av Johan S:

Det är ADC, och ja, apple har converter för ADC -> VGA.
Ja kör själv 2 skärmar på detta sätt.

Det va detta jag misstänkte.. men går det med den converten som jag länkade till i första inlägget ? Står ingenting om geforce eller G5 på sidan..

1
Bevaka tråden