LaCie startar inte automatiskt

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-01-02 11:06

Har just bytt till en ny iMac 20" och är nöjd. Ett litet problem är dock att min externa hårddisk inte startar och stängs av som den gjorde innan med den gamla G4:an. Då satte datorn igång LaCien när den startade själv men så fungerar det inte nu. Nu får jag stänga och sätta på LaCie manuellt och det glömmer jag alltsom oftast. Finns det någon lösning på detta? Förmodligen är det något enkelt som jag glömt.

Jag förmodar att du är medveten om att man alltid ska avmontera externa diskar INNAN man stänger av strömmen till disken?

Kanske finns annan lösning via denna URL, leta efter updatering av ditt firmware:

http://www.lacie.com/support/drivers/

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-05 12:30
Ursprungligen av ariis:

Har just bytt till en ny iMac 20" och är nöjd. Ett litet problem är dock att min externa hårddisk inte startar och stängs av som den gjorde innan med den gamla G4:an. Då satte datorn igång LaCien när den startade själv men så fungerar det inte nu. Nu får jag stänga och sätta på LaCie manuellt och det glömmer jag alltsom oftast. Finns det någon lösning på detta? Förmodligen är det något enkelt som jag glömt.

Om du har sepparat strömförsörjning till LaCien, så kolla Olles tips. Men om du har den på en FireWire-lina, så kan det ju vara nåt antingen i startup-diskens eller LaCiens system som gör att dom inte snackar med varandra.

1
Bevaka tråden