iMac kopplad till tv

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-31 16:48

Jag har nyligen fått min nya iMac G5 med fjärrkontrollen. Köpte därför adaptern för att koppla in den till tvn och igår fick jag den. När jag kopplar in adaptern till iMacen så ändras upplösningen på skärmen till 1024x768. Jag vill inte ta ut och stoppa in adaptern varje gång jag vill kunna titta tvn utan vill att den skall vara inkopplad hela tiden. Jag gick in i systeminställningarna och undersökte skärminställningarna. Man får upp två rutor; den ena med inställningar för iMacen och den andra för TVn. När jag växlar mellan dem då jag vill återgå till iMac inställningarna (iMac-läge) och väljer upplösning 1400..X.. så får jag inte upplösningen ut till kanterna utan får svart ram runt omkring. Drar jag ut adaptern så återgår iMacen till 1400x.. och funkar som vanligt igen. Är det någon som vet hur man växlar mellan TV-läge och iMac-läge enklast?

Är helt ny användare av mac och kan inte så mycket om den...

Detta har diskuterats förut och det enkla svaret är att det inte går på annat vis än genom att dra ut adaptern. Apple har tagit bort den funktionen på iMacen.
Det går dock att lösa med tredjepartsprogrammet Screen Spanning Doctor, http://macparts.de/ibook/

• Oregistrerad
  • 2005-12-31 20:37

Får jag tacka för svaret och önska ett Gott Nytt År!

1
Bevaka tråden