Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype problem...ljudet börjar lagga sedan bryts allting

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-30 23:36

Hej!

Jag och en polare försöker prata i skype men det vill sig inte riktigt. Båda har den senaste versionen och båda har OSX Tiger 10.4.3. Han sitter på en Imac G4 (Lampfot) med 768 i ram. Jag sitter på iBook G4 1.2 Ghz med 768 i ram. Han har 8mbit och jag har 24mbit BBB. Hans ljud är perfekt och allting, men mitt laggar och till slut så bryts hela samtalet. Är det Skype´s server som fular sig? Eller är det min ibook som fular sig? Behöver den formateras eller vadå? Tycker detta är störigt. Vad gör att ljudet laggar för min del??? Det är likadant oavsett om vi kör skype eller ichat.

Har du brandväggen på? Har du fast uppkoppling eller kör du trådlöst?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-31 00:01
Ursprungligen av Standout:

Har du brandväggen på? Har du fast uppkoppling eller kör du trådlöst?

Brandväggen vet jag inte hur den är ställd, får jag kolla upp då, jag har airport express mellan ibooken och bredbandsmodemet.

Edit: Brandväggen är avstängd. Problemet verkar ju ligga på min dator nånstans. Eller så är Skype lite bråkigt.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-05 00:51

Jag har samma problem med Skype out, att det laggar, och att de jag ringer klagar på ljudet till och från. Men när man kör skype till skype så funkar det alltid bra.

1
Bevaka tråden